Virgil Abloh környezetbarát palackot tervezett az Evian számára

Az Evian 2025-re kizárólag újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat kíván használni, ehhez kérték Virgil Abloh közreműködését.

A kupak és a címke kivételével a palack rPET

Virgil Abloh divattervező, dizájner két évvel az Ikeával történő együttműködése után ezúttal az Eviannal állt össze egy környezetbarát kollabra, írja a Dezeen

evian virgil abloh kollab
Virgil Abloh Evian-üvegei / Fotó: Evian

A neves ásványvízmárka fél literes palackját tervezte meg szinte kizárólag újrahasznosított műanyagból. Ez tulajdonképpen a márka küldetését is jelképezi a jövőre nézve, hiszen megfogadták, hogy 2025-től már csak újrahasznosított anyagokat fognak felhasználni a körforgásos gazdaság jegyében.

Ugyanolyan klasszikus formát szerettem volna tervezni, mint maga az Evian brand, és egyben azt is kifejezni, hogy újrahasznosított palackokból készül a termék csomagolása

– mondta Abloh.

Az Evian most először készített újrahasznosított polietilén tereftalátból, azaz rPET-ből palackokat, amelyek az Egyesült Államokban kerültek forgalomba. 2025-re a cég azt tervezi, hogy kizárólag újrahasznosított anyagokból készíti a palackjait, kivéve a kupakokat és a címkéket. Erre a cég szerint azért van szükség, hogy megőrizzék a víz tisztaságát és minőségét.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Az ásványvízmárka tavaly dobta piacra a három legnépszerűbb – a 0,5, a 0,75 és a 1,5 literes – kiszerelésében az európai országokban az rPET-palackos verziókat. A vállalat kijött egy címke nélküli, kizárólag újrahasznosított műanyagból készült csomagolással is, de azt kizárólag Franciaországban a vendéglátóiparban hozták forgalomba.

Virgil Abloh nagy hangsúlyt fektet a fiatalok környezeti nevelésére

Abloh 2018 óta az Evian fenntarthatósági kreatív tanácsadója. Már korábban is tervezett nekik több újrahasznosítható üvegpalackot, amelyeket azonnal elkapkodtak. A termékek újragondolásán kívül munkakörébe tartozik a fiatalok környezetvédelmi és innovációs szemléletformálása és nevelése, aminek elsősorban közösségi oldalain keresztül tesz eleget. 

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Tavaly kiírt fiatalok számára egy pályázatot, amelynek fődíja 50 ezer dollár volt, és amelyben fenntartható innovatív megoldásokat várt néhány sürgető környezetvédelmi problémákra.

Abloh tavaly nyáron 1 millió dolláros ösztöndíjat ajánlott fel afroamerikai vagy afrikai származású ipari formatervező-hallgatók számára, amelyhez az Evianon kívül saját cége, az Off-White és a Louis Vuitton is hozzájárult.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból