Így jelez a szervezeted, ha A-vitamin hiányod van

Contextus

Contextus

Minden vitamin egyformán fontos ahhoz, hogy a szervezetünk teljesítse az egészséges működéshez szükséges feltételeket. Ebből az összetett rendszerből most az A-vitamint emeljük ki, hogy kicsit közelebbről megismerjük a szervezetben betöltött szerepét. Az éles látáshoz, a termékenységhez, az egészséges bőrhöz mind szükség van A-vitaminra. Bár sokfajta ételben megtalálható, de ettől még felléphet hiány, főleg a kismamák, csecsemők és a fejlődés korai szakaszában lévő kisgyerekek körében. A cikk végén még azt is megtudhatjátok, milyen élelmiszereket tanácsos gyakrabban fogyasztani, hogy egészségesek maradjatok.

Száraz bőr

[the_ad id=”571005″]

/ Fotó: tretinoin / reddit

Az A-vitamin az egyik fő felelőse a bőrszövet regenerációjáért, és így közvetve a hidratációért. Az ekcéma megjelenése nagyon gyakori tünete annak, hogy szervezetünk nem jut elég A-vitaminhoz. Ilyenkor a bőr annyira kiszárad, hogy kivörösödik és viszket is.

Farkasvakság

[the_ad id=”571005″]

/ Fotó: Bright Side

Ez az egyik leggyakoribb tünet. Aki éjszakai vakságban szenved, az a sötétben, szürkületben nehezebben lát. A gyengén megvilágított helyeken az éleslátás csökken, és a szem nem képes megkülönböztetni a sötét alakzatokat.

Pattanásos bőr

[the_ad id=”571005″]

/ Fotó: urban_light / depositphotos

Ahogy már említettük, a bőr regenerációjához nagy szükség van az A-vitaminra. Hiányában az arcbőr kiszárad és ennek következtében fokozott faggyútermelésre kapcsol a szervezet, amely miatt pattanások jelenhetnek meg. A-vitamin pótlással kezelhető lehet az akné.

Fogantatási problémák

[the_ad id=”571005″]

/ Fotó: Bright Side

Ha nem sikerül a teherbeesés, akár A-vitaminhiány is állhat a probléma mögött. A férfiak és a nők szaporító szervrendszere is akkor működik optimálisan, ha van elég A-vitamin a szervezetben. Az A-vitaminban gazdag ételek fogyasztásával javulhat a termékenység. Sőt, a várandósnak is fokozottan figyelnie kell a bevitelre, mert az A-vitaminhiány vetélést is okozhat.

Lassú sebgyógyulás

[the_ad id=”571005″]

/ Fotó: Bright Side

A kollagéntermelésnek köszönhetően gyógyulnak a sérüléseink. Ez a fehérje megtalálható az egészséges szervezetekben és felel a bőr és vér egészségéért. Az A-vitamin részt vesz a kollagéntermelésben. Tehát ha azt vesszük észre magunkon, hogy a sebeink nem gyógyulnak be kellő gyorsasággal, akkor át kéne gondolni, hogy fogyasztunk-e elég A-vitamint tartalmazó élelmiszereket, mint például sárgarépa, narancs, tej és vörös húsok.

Fejlődésbeli elmaradás

[the_ad id=”570988″]

/ Fotó: Bright Side

Erre a jelre kell a leginkább odafigyelni csecsemők és kisgyerekek esetében. Rendkívül fontos, hogy a terhesség harmadik hónapjától kezdődően figyeljünk oda az A-vitamin-fogyasztásra, és hogy gyermekeinknél is pótoljuk szükség esetén az első életévben. Az A-vitamin felel a gyermek látásának, immunrendszerének kialakulásáért, csakúgy, mint a testmagasságért és az anyai szervezetben végbemenő változásokért.

Szemszárazság

[the_ad id=”571005″]

/ Fotó: Bright Side

Az egyik legfontosabb hiánytünet a könnytermelésben fellépő zavar, amikor a szemgolyó nem kap elég nedvességet. Ha a kellemetlenség tartósan fennáll, az a szaruhártya károsodásával járhat, és még a látás elvesztéséhez is vezethet.

Bónusz: A-vitaminban gazdag élelmiszerek

[the_ad id=”571005″]

Healthy snack with salted salmon, spinach, avocado, tomato, toasted rye bread and poached egg. Making delicious salad with fresh vegetables on cutting board viewed from above, time to snack, favorite meal

Ha az alábbi élelmiszereket is elkezded fogyasztani, hamarosan érzékelheted a szervezetedben végbemenő változásokat!

  • Tojás: egy főtt tojás a napi A-vitamin szükséglet 8%-át fedezi.
  • Lazac: 100 grammban a napi bevitel 149%-a található meg.
  • Spenót: főtt formában egy maroknyi adag pont a napi A-vitamin szükségletnek felel meg.
  • Édesburgonya: az egyik legjobb beviteli forrás, mert egy adag körettel a szükséges napi mennyiség 122%-át elfogyasztjuk.
  • Répa: 1-2 közepes méretű répában a napi adag másfélszerese is megtalálható.

Köszönjük, Bright Side!

További lifehack tippek és trükkök olvashatók a ContextUs Élet+Stílus rovatában!

Kezdőlap > Uncategorized > Így jelez a szervezeted, ha A-vitamin hiányod van
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest

A szerk. ajánlása

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból