Az egyes előítéleteket úgy lehet a leginkább levetkőzni, ha megmutatjuk, amitől az emberek félnek. A muszlim nők elképesztő elnyomásban és ellenállásban részesülnek. Idén áprilisban a Vogue Arabia úgy döntött, ideje ezen változtatni, még ha kis lépésben is.
A címlapon szereplő három gyönyörű modell, Halima Aden, Amina Adan és Ikram Abdi Omar hidzsáb fejkendővel a fejükön néznek a kamerába. Ha nem lenne rajtuk a fejkendő, azt mondanánk, átlagos modellek. Azonban a magazin célja, hogy eltörölje a muszlim nőket körülölelő sztereotípiákat.
A modellek közül Aden másodszor szerepel a magazinban. A vele készült interjúból pedig kiderül, számára a hidzsáb a visszafogott divat megtestesítője, és egyben az erő szimbóluma. Szerinte viseletétől nem lesz kevesebb vagy több valaki, mint egy muszlim lány. Az is fontos, hogy a fejkendő az ő választása.
Ne parfümözd magad, mert felizgatod a férfiakat – egy fiatal arab lány küzdelme a nőgyűlölet ellen
Fatima Zohra Serri fotográfiát szerettet volna tanulni a gimnázium után, ami azzal járt volna, hogy el kell hagynia szülővárosát, Nadort. Az apja nem engedte, mondván, egy lány ne lakjon távol az otthonától. Ezért Fatima kénytelen volt jelentkezni Nador műszaki egyetemére, ahol könyvelőként végzett. Ennek ellenére soha nem vesztette el fotózás iránti szenvedélyét.
A modellek az őket ért diszkriminációról is beszéltek. Adan az első muszlim nő, akit a dán Unique ügynökség szerződtetett. Az emberek félnek felhozni az identitását előtte, és még mindig az internetről tájékozódnak a kultúrájáról. A borító már most rengeteg dícséretet kapott, sőt, a világhírű modell, Gigi Hadid is kommentelte.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A Vogue Arabia igazán odatette magát, és megmutatta az embereknek, hogyan is működik ez[/perfectpullquote]
– írta a modell.