Az internet változatos népe virtuálisan kisajátította magának a Vogue címlapját

Egy fekete diáklány virtuálisan felrakta magát a Vogue címlapjára, és ezzel elindult a lavina a közösségi oldalakon.

A diverzitás bemutatásának igénye az online közösségi térben

A Vogue szerkesztői merészen és mindig a korszellem előtt járva választják ki a magazin címlapját, amely önmagán túlmutató társadalmi üzenetet is képvisel. Alig pár napja írtunk arról, hogy a Vogue Italia a júniusi számot a gyerekeknek ajánlotta.

Vogue minden mennyiségben / Fotó: PippiLongstocking / Shutterstock

A kicsiknek szóló tartalmakon túl, pályázat útján nyolc gyerekrajzot választottak ki a címlapra. Az áprilisi lapszám a maga üres fehérségével művészek karantén alatti élményeit dolgozta fel. Korábban három színesbőrű, arab modell került a borítóra, természetesen fejkendőben.

Anna Wintour helyettese, André Leon Talley új önéletrajzi kötettel jelentkezett

Miközben tudósok és művészek, köztük Tarr Béla és olyan világhírű színészek, mint Juliette Binoche vagy Robert De Niro azért kampányol, hogy a világ a koronavírus-járvány után ne térjen vissza a megszokott működéshez, hanem az emberiség közösen változtasson a fogyasztói társadalmi reflexein, felettébb furcsa arról olvasni, hogy valaki luxusnyaralásán magángéppel repked Biarritz és Firenze között, ha éppen shoppingolni támad kedve.

Most azonban olyan történt, amire a legnyitottabb szerkesztők sem számíthattak: az internet népe váratlanul átvette tőlük az irányítást – hacsak egy közösségi média trend virtuális erejéig is – hogy megmutassa magát, a maga sokszínűségében.

Повторюсь!!!Очень интересный и очень захватывающий сезон нас ждёт впереди,потому что интерес к фигурному катанию растёт не по дням,а по часам!И это очень здорово!!!!!

No Description

A közösségi médiában tarolt a #VogueChallenge hashtag. A világ minden tájáról csatlakoztak a kihíváshoz, hogy portréjukra rászerkesszék a Vogue magazin fejlécét, azaz megalkották a maguk magazinját. Az akció célja az volt, hogy felhívják a figyelmet arra, a divatiparban is eljött az ideje nagyobb figyelmet szentelni a változatosság bemutatásának, és mindemellett lelassulni kicsit – írja a Design Taxi.

Egy diáklány indította el a trendet

Az ötlet az Oslóban élő diáklánytól, Salma Noortól indult, aki a George Floyd halála után kialakult antirasszista tüntetésekre reagált a maga módján.

https://twitter.com/capricornbbyy1/status/1267785500477272069

A fotójára rászerkesztette a Vogue fejlécét és főcímként a „Feketének lenni nem bűn” feliratot.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Fekete, fiatal muszlim vallású nő vagyok. Szerettem volna valami újat alkotni, miközben fontos témáról esik szó[/perfectpullquote]

– nyilatkozta Noor a Vogue-nak múlt héten.

https://www.instagram.com/p/CBk3GBagrfc/

Szempillantás alatt rengetegen csatlakoztak a kihíváshoz a különböző közösségi média platformokon. A Vogue vezető hírszerkesztője, Janelle Okwodu kiemelte, hogy a kihívás bekerült a trendek közé. Elismerte azt is, hogy kevés színesbőrű és nem bináris identitású személy került eddig címlapra.

Vajon mit lép ezután a Vogue?

A szerk. ajánlása

Címlapról

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból