A McDonald’s és a Burger King után a brit bevásárlólánc, a Waitrose is beleesett a problémába. Háromféle csokikacsát tettek a polcokra, háromféle színben. A feliratokat azonban csúnyán elrontották.
A Waitrose húsvét közeledtével már kirakta a polcokra az édességeket, köztük a csokikacsákat is. Egy dobozba háromféle színűt, egy fehéret, egy barnát és egy sötétbarnát tettek. Vagyis a klasszikus fehér-, ét- és tejcsoki kombót követték. Hogy ne legyen annyira unalmas, a kacsáknak nevet is adtak. Ez azonban nem segített a marketingen, inkább indulatokat váltott ki az emberekből.
A Crispy, Fluffy és Ugly névre keresztelt kacsák rossz szájízt hagytak a vásárlókban. Ugyanis az étcsoki alá került az Ugly (csúnya – a szerk.) név. Ennek jelentése eléggé negatív, de az üzlet megmagyarázta az esetet. Ők csupán Anderson A rút kiskacsa című meséjére utaltak az elnevezéssel, amiben a kiskacsából gyönyörű hattyú lesz.
Annyira kiakadtak a Burger King rasszista reklámja miatt, hogy törölték
Mint azt mi is megírtuk, a koreai Maria Mo Twitteren akadt ki az új-zélandi Burger King kampánya miatt. Az óriásvállalat a vietnámi burgerét reklámozta, amelyben a szereplők evőpálcikával próbálnak hamburgert enni. Miután tavaly decemberben a Dolce & Gabbana rasszista reklámja akkora botrányt kavart, hogy le kellett mondaniuk a Kínában tervezett divatbemutatót, azt gondolnánk, a cégek megtanulták, hogy nem helyes offenzív módon ábrázolni más kultúrákat.
Legalább nem volt bennük rossz szándék. Azóta a terméket újra kiadták, de a feliratok lekerültek róla. Ezután mindenkinek a fantáziájára bízzák, hogyan nevezik a kacsákat. Reméljük, ízben mindhárom megfelel az elvárásoknak.