A modern technológiának és művészettörténészek nyomozásának köszönhetően Rembrandt festményeként azonosították az Egyesült Államokban azt a majd 400 éves műalkotást, amelyről sokáig úgy vélték, hogy a holland festőművész műhelyében dolgozó ismeretlen művész munkája.
Két éve küldték restaurálásra Fiatal nő arcképét
A pennsylvaniai Allentowni Művészeti Múzeumban kiállított Fiatal nő arcképe című olajfestményt Rembrandt műhelyének tulajdonították. Két éve a festményt a New York-i Egyetemre küldték restaurálásra és megtisztításra, írja a Huffington Post.
Az egyetem restaurátorai akkor kezdték gyanítani, hogy Rembrandt művével állnak szemben, amikor eltávolították a legfelső festékréteget és a fekete, sűrű lakkréteget, és feltárult előttük a holland mester jellegzetes ecsetkezelése.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Festményünkön több lakkréteg volt, és ez elrejtette az eredeti ecsetkezelést és az eredeti színeket[/perfectpullquote]
– magyarázta Elaine Mehalakes, a múzeum alelnöke.
A restaurátorok röntgennel, infravörös és elektronmikroszkóppal is megvizsgálták a festményt, hogy alátámasszák véleményük helyességét.
Függetlenek is egyetértettek
“A tudományos elemzés feltárta az ecsetkezelést, annak lendületességét, amely annyira jellemző Rembrandt munkáira” – mondta Shan Kuang, a New York-i Egyetem Szépművészeti Intézetének restaurátora, aki a Fiatal nő arcképét restaurálta.
No Title
Subject to an attribution debate spanning decades, conservation has helped reveal @AtownArtMuseum’s “Portrait of a Young Lady” is a Rembrandt: https://t.co/2liY18u7xp Watch a video of member Shan Kuang @NYUIFA discussing the painting’s conservation: https://t.co/1dHSVZ1Esj pic.twitter.com/gp2f1GjdWJ
Független szakérők, akik a restaurálás után megvizsgálták az 1632-ben készült festményt, egyetértettek a New York-i szakemberek véleményével.
Két Rembrandt-festményt akartak ellopni a műcsarnokból, de lebuktak
A Londontól délre lévő Dulwich képtárából két értékes Rembrandt-festményt akart ellopni egy tolvaj, a biztonsági intézkedéseknek köszönhetően azonban a kísérlet meghiúsult. A tolvaj szerda éjjel tört be a Dulwich Galériába, írja a . Az intézmény szerint az erős védelemnek és a rendőrség gyors reagálásának volt köszönhető, hogy nem sikerült ellopni a képeket.
Amikor 1961-ben a pennsylvaniai múzeumhoz került a festmény, Rembrandt művének tartották. Egy évtizeddel később döntött úgy egy szakértői csoport, hogy a holland mester egy segédje készíthette azt.
Az alkotó kilétének megváltoztatása, a tulajdonítás nem szokatlan: a legtöbb festmény, amelyet az évszázadok során Rembrandtnak tulajdonítottak, 688 volt, a legkevesebb 265.
A Fiatal nő arcképét június 7-től fogják kiállítani az allentowni múzeumban.
Nem a Fiatal nő arcképe volt az első, amiről kiderült, Rembrandté
Még tavaly októberben számoltunk be arról, hogy Az Engedjétek hozzám a kisdedeket című kép is a holland művészé. Korábban csak annyit lehetett tudni róla egy aukciós lista alapján, hogy a holland iskola 17. század közepén keletkezett alkotásáról van szó.
Ha érdekel, mely festményekért fizettek a legtöbben a világon, amelyben a holland festőművész képe is fellelhető, látogass el ide!