Motoros készségeinket és memóriánkat is növelheti a 90 perces alvás, pihenés.

90 perc csodákra képes

Ha éjszakánként sikerül nyolc órát aludnunk, felfrissülünk, és készen állunk szembenézni az előttünk álló nappal, de nem ez az egyetlen módja a produktivitásunknak. A JNeurosci folyóiratban megjelent tanulmányban a Northwestern Egyetem kutató azt találták, hogy 90 perces szunyókálás lehetővé teszi, hogy új feladatokat is jobban megoldjunk, mivel javítja a fókuszálás képességét.

A résztvevőket nehéz motoros feladatok végzésével bízták meg, a vizsgált személyek egy számítógépes játékot játszottak, amely magában foglalta a kurzor mozgatását a karizmok segítségével különféle hangparancsokra, egy adott irányba. Először gyakoroltak, majd bekötött szemel játszották a játékot.

A pihenés javíthatja a stroke-on átesettek rehabilitációs terápiáját

Az egyetlen különbség azok között, akik sikeresebben hajtották végre a feladatokat, és azok között, akik úgy találták, hogy a projekt kihívást jelent, egy 90 perces szundi volt.

6 súlyos egészségügyi ok, miért ne aludj oldalt vagy hason fekve

Számos krónikus egészségügyi problémához vezethet a rossz alvási pozíció, ilyen például a reflux betegség vagy a mindennapos hátfájdalom.

Tovább olvasom »
Kapcsolódó cikk

Larry Cheng PhD hallgató megjegyezte, a szundi javíthatja a stroke-on átesett vagy más idegrendszeri betegségben szenvedő emberek rehabilitációs terápiáját. A jelenlegi eredmények alátámasztják azt a következtetés, hogy a motoros készség végrehajtás-alapú elemei újra aktiválhatóak alvás közben, ami javítja a teljesítményt ébredés után. Továbbá a motorvezérlő hálózatok alvás közbeni aktivitása szerves része lehet a motoros készségek megszilárdításának, mechanizmusának.

Vannak bizonyos tévhitek is az alvással kapcsolatban, hetet ebben a cikkünkben fedtünk fel.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet