Kötött árut viselni nem ciki, nem öreges és nem divatjamúlt. Cecile Tulkens elárulja, milyen nehéz elkészíteni egy kötött ruhadarabot. Itt az ideje lerombolni a textíliasztereotípiát.
Kötöttbe rejtett férfiasság?
Kötött ruhadarabot készíteni nehezebb, mint gondolnánk. Cecile Tulkens a “fully fashioning” technikáját alkalmazva termékei mindegyikét úgy alkotja, hogy azok pontosabb méretre legyenek szabva, írja az i-D Vice.
Ez komoly matematikai számításokat igényel, hiszen pontosan kell tudni, mennyi elvarrásra lesz szükség és hol kell ezeket eszközölni. Ez mindenkinek nehézséget jelenthet, de főleg egy olyan dizájnernek, aki kétszer is elbukott a matematika érettségijén.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Még akkor is, ha a ruhadarabok passzolnak egymáshoz, és úgy érződik, mintha egy öltönyben lennél, ha ez kötött anyagból van, sokkal kevesebbet ér, mint egy szabó által készített darab[/perfectpullquote]
– világít rá Cecile Tulkens, aki szerint a kötött anyagból készített ruhaneműk valamiért beleégtek az “öreges cuccok” sztereotípiájába. Cecile Tulkens évek óta foglalkozik kötött ruhadarabok gyártásával, de a támogatói és a segítői részéről is számos előítéletet kapott ezt illetően. A Central Saint Martins brit művészeti egyetemen is nézeteltérésbe ütközött az oktatóival. Tulkens szerint a fejekben hagyományos módon vannak egymástól elszeparálva a férfi ruhadarabok és a kötött termékek. A dizájner azonban könnyedén vegyíti a kettőt termékeiben, ráadásul nem is akárhogyan.
Ruhába szőtt emlékezet
Cecile Tulkens elsősorban férfiaknak készít ruhaneműket. Kollekciójának legtöbb darabja selyemfonálból és gyapjúból készül, amik nemcsak dizájn, de felhasználó szemmel is egyedülálló anyagoknak tekinthetők. A tervező szerint ezeket a ruhaneműket nem szükséges egy használat után a mosógépbe dobni, mint mondjuk a nylonból vagy műselyemből készült termékeket.
A Loewe jelentős adománnyal segíti a koronavírusban tanuló, nehéz helyzetű gyermekeket
Leugrani a Balatonra pár napra, kiruccanni a tengerpartra, élvezni a hullámok hűs érintését a bőrünkön, belemélyeszteni a forró homokba a lábujjainkat, érezni a naptej könnyed illatát. Minderre talán nem lesz lehetőségünk idén a koronavírus miatt. A spanyol világmárka, a Loewe azonban legújabb kollekciójával enyhíti a tengerpartok és strandok látványának égető hiányát.
Tulkens alkotásaiban a történelem egyfajta integrációs elem. Kollekciója darabjaiban egy ötletet, egy időszakot vagy egy helyet elevenít fel, és ez alól nem kivétel saját emlékezete sem. Tulkens családja mély barátságot ápolt Sarah Statonnal, akinek az 1995-ben készült 24/7 Business alkotása ősidők óta Tulkens lakásának falán lóg. A kapcsolatot és a kis emléket megörökítve szőtte bele Staton munkáját egy pink kötött pulóverbe.
A divatipar egyre nyitottabb a plus size modellekre, Barbie Ferreira a Jacquemus új sztárja
Mint korábban kiderült, Bella Hadid modell a Jacquemus SS20 kampány egyik sztárja, de természetesen nem ő az egyetlen, aki a márkát képviselheti. Hadid mellett a francia márka nyári kollekciójának reklámarca, Barbie Ferreira is részt vesz a kampányban, írja a .
A karantén után a dizájner Marseilles-ben szeretne letelepedni egy kis időre, a textíliában gazdag francia városban. A kollekciójának tömeges gyártása kevésbé vonzza, inkább személyre szabott ruhadarabokat készítene vásárlói számára jövőbeli kis szabó-műtermében.