Bizonyára senkit nem lep meg, hogy a Chanelnek nagyon jól megy a szekere. A divatházat több mint 100 évvel ezelőtt alapították, és köztudott volt róla mindig is, hogy a pénzügyileg legsikeresebb luxus divatmárkák egyike. Mégis, történetileg úgy alakult, hogy a Chanel soha nem hozta nyilvánosságra pénzügyi eredményeit. Egészen mostanáig.
A párizsi divatház 11%-kal növelte bevételeit a megelőző évhez képest. Éves árbevétele 9,6 milliárd dollárra rúg. Durva számadat. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy versenytársak, mint a Gucci, a Saint Laurent és voltaképpen az egész Kering-csoport, sem éppen kispályásak.
“Mások pénzügyi jelentéseinek ismerete helyett, úgy döntöttünk, kitesszük a tényeket az asztalra, hogy lássák, kik vagyunk” – mondta a márka pénzügyi vezetője arról, miért hozzák most nyilvánosságra a számaikat.
Miután kiderült, mennyit is kaszál a Chanel, teljesen érthető, hogy Karl Lagerfeld kreatív fantáziájának csak a csillagos ég szabhat némi határt.
A tervező hol egy gigantikus Eiffel-tornyot, hol egy óceánjárót épít, vagy beltéri erdőt, vízesést varázsol elképesztő divatbemutatói hátteréül. A Chanel így még akár a Holdra is eljuthat egyszer.
A divatház legutóbbi, luxus hajós bemutatójáról mi is írtunk. Most emlékeztetőül egy videót is megmutatunk Lagerfeld fényűző divatbemutatójáról. Palvin Barbi is a kifutóra lépett.
Cruise 2018/19 Show – CHANEL Shows
All the looks from the Cruise 2018/19 show, presented by Karl Lagerfeld at the Grand Palais in Paris on May 3rd, 2018. More about the collection on https://w…