Különleges szakmai kihívás a grafikusok számára, amikor egy intézménynek számító, nagymúltú cég emblematikus arculati elemeit kell a mai kor szellemiségében áttervezni.
A tradíció és a luxus átmentése a 21. századba
A jól bevált, hagyományos márkák arculatának korszerűsítése kényes feladat – főleg, ha egy közismert intim termékről van szó. De nem lehetett könnyű dolga annak a kreatív csapatnak, amelyet a híres londoni áruház, a Liberty azzal bízott meg, hogy korszerűsítse arculatukat, írja a Creative Boom. A luxusmárkák portékáit kínáló ikonikus üzletház védjegye a díszes virágminta, ami a helyieknek elsőre eszébe juthat a Liberty nevét meghallva. A motívum számos termékről visszaköszön az áruház romantikus regényeket idéző, sötét faburkolatú, Tudor-stílust imitáló belső tereiben. Ezt az örökséget kellett figyelembe vennie a Harry Pearce vezette Pentagram csapatának.

A Liberty áruházat Arthur Lasenby alapította 1875-ben, amely 1924-ben költözött a Great Marlborough Streeten található épületbe. Az áruház azóta is gondosan válogatott, kiemelkedő minőségű, míves divatcikkeket és háztartási termékeket kínál.
Megújult a Contextus.hu kulturális online magazin
Az elmúlt időszakban nagy változásokon ment keresztül a három éve útjára indított ContextUs. Az egyik ilyen, hogy Magyarország legolvasottabb kulturális online magazinjává nőtte ki magát. Ebben nagy szerepe van annak is, hogy a Google Vezető hírek szolgáltatásának tagja. Ennek okán több emberhez érnek el cikkeink, hiszen az adott keresési találatok elején szerepelnek, kiemelt helyen.
A Pentagram képviselője elmondta, hogy az új arculatnak egyidejűleg kellett megtestesítenie a gazdag örökséget és a Liberty haladó szellemiségét, hogy új fejezetet kezdhessenek a cég életében. Ezenkívül, bár a Liberty rendelkezik számos vidéki üzlethelyiséggel is, a brit főváros egyik jelképének számít. Gyakorlati szempontból pedig olyan betűtípust kellett tervezni a logóhoz, amelyet csomagolóanyagokon, kampány- és nyomdai anyagokon is könnyen tudnak reprodukálni.
https://www.instagram.com/p/B-jq0qTHezM/
A Pentagram szerint megalkották a Liberty történetének legautentikusabb logóját: az eredeti és egyedi, klasszikus betűtípust finoman korszerűsítették. A Liberty címere is egy modernebb, 21. századi dizájnt kapott.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Az új arculati elemek a márka ékköveinek tekinthetők, nem is magának a márkának a részeiként értelmezhetők. Együttműködésünk során úgy dolgoztunk együtt a nagymúltú áruházzal, hogy egy pillanatig se mi domináljunk. Az új arculat főleg a tengeren túli piac számára jelenthet hozzáadott értéket[/perfectpullquote]
– nyilatkozta a stúdió.
Fokozatos átmenet
A régi betűtípussal, az alapítóról elnevezett Lasenby Sans-szal készült felirat átalakításának legfontosabb elemei az elvékonyodó vonalak, a betűk középzónájának enyhe összenyomása és a jellegzetes Epsilon stílusú E betű, amelyeknek köszönhetően könnyed és modern hatást nyújt a logó. A régiből az újba való átmenet ezen a linken tekinthető meg.

„A Lasenby Sans-t egyszerűen és könnyen tudjuk különböző környezetben is alkalmazni, ami széleskörű felhasználást tesz lehetővé. A tervezőcsapat egy sor játékos és meglepő tipográfiai változatot alkotott, amely tökéletesen megragadja a menthetetlenül excentrikus márka szellemiségét” – mondja a Pentagram vezetője.
Farkas Anna magyar grafikus kapta a tipográfia Oscar-díját
A TDC a tipográfia Oscar-díja, ahol megtudhatjuk többek között, hogy milyen lesz a logotípia jövője, a jövő logotípiája. A pályázatra ötvenöt országból érkezett több mint 1800 nevezés, közülük Farkas Anna két pályamunkájával nyerte el a díjat. A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculata kapta az egyik elismerést, amelyet férjével és alkotótársával, Batisz Miklóssal közösen jegyez, de ugyanígy díjat érdemelt az egy.
A Liberty hagyományos lila színárnyalata megmarad, de kiegészítő színekként megjelenik a fekete, a fehér, az arany, amelyek a hagyományt, a luxust és a modern kort ötvözik.
Liberty Past Present and Future: As we embark on our 145th year, we also enter the latest phase in our brand evolution – unveiling a new Liberty logo, that is inextricably linked to our past. Throughout Liberty’s history, innumerable logos have appeared across the iconic door, each one reflecting the times in which it was created. All of these have been preserved in the Liberty archive, and were the starting point for the timeless logo you see on the store front, packaging, and redesigned website today. Discover our re-branding story now via our bio.
No Description
Az új arculati elemeket fokozatosan vezetik majd be az áruház marketing anyagain, a honlapon és az áruház applikációján.