Nézem Képzőművészet Restaurálás közben derült ki a 400 éves festményről, hogy...

Restaurálás közben derült ki a 400 éves festményről, hogy Rembrandt műve

Promóció

A modern technológiának és művészettörténészek nyomozásának köszönhetően Rembrandt festményeként azonosították az Egyesült Államokban azt a majd 400 éves műalkotást, amelyről sokáig úgy vélték, hogy a holland festőművész műhelyében dolgozó ismeretlen művész munkája.

Két éve küldték restaurálásra Fiatal nő arcképét

Promóció
- Advertisement -

A pennsylvaniai Allentowni Művészeti Múzeumban kiállított Fiatal nő arcképe című olajfestményt Rembrandt műhelyének tulajdonították. Két éve a festményt a New York-i Egyetemre küldték restaurálásra és megtisztításra, írja a Huffington Post.

Az egyetem restaurátorai akkor kezdték gyanítani, hogy Rembrandt művével állnak szemben, amikor eltávolították a legfelső festékréteget és a fekete, sűrű lakkréteget, és feltárult előttük a holland mester jellegzetes ecsetkezelése.

Festményünkön több lakkréteg volt, és ez elrejtette az eredeti ecsetkezelést és az eredeti színeket

– magyarázta Elaine Mehalakes, a múzeum alelnöke.

Rembrandt: A fiatal nő arcképe / Fotó: Allentown Art Museum

A restaurátorok röntgennel, infravörös és elektronmikroszkóppal is megvizsgálták a festményt, hogy alátámasszák véleményük helyességét.

Függetlenek is egyetértettek

“A tudományos elemzés feltárta az ecsetkezelést, annak lendületességét, amely annyira jellemző Rembrandt munkáira” – mondta Shan Kuang, a New York-i Egyetem Szépművészeti Intézetének restaurátora, aki a Fiatal nő arcképét restaurálta.

AIC & FAIC on Twitter

Subject to an attribution debate spanning decades, conservation has helped reveal @AtownArtMuseum’s “Portrait of a Young Lady” is a Rembrandt: https://t.co/2liY18u7xp Watch a video of member Shan Kuang @NYUIFA discussing the painting’s conservation: https://t.co/1dHSVZ1Esj

Független szakérők, akik a restaurálás után megvizsgálták az 1632-ben készült festményt, egyetértettek a New York-i szakemberek véleményével.

Két Rembrandt-festményt akartak ellopni a műcsarnokból, de lebuktak

A Londontól délre lévő Dulwich képtárából két értékes Rembrandt-festményt akart ellopni egy tolvaj, a biztonsági intézkedéseknek köszönhetően azonban a kísérlet meghiúsult. A tolvaj szerda éjjel tört be a Dulwich Galériába, írja a . Az intézmény szerint az erős védelemnek és a rendőrség gyors reagálásának volt köszönhető, hogy nem sikerült ellopni a képeket.

Amikor 1961-ben a pennsylvaniai múzeumhoz került a festmény, Rembrandt művének tartották. Egy évtizeddel később döntött úgy egy szakértői csoport, hogy a holland mester egy segédje készíthette azt.

Az alkotó kilétének megváltoztatása, a tulajdonítás nem szokatlan: a legtöbb festmény, amelyet az évszázadok során Rembrandtnak tulajdonítottak, 688 volt, a legkevesebb 265.

A Fiatal nő arcképét június 7-től fogják kiállítani az allentowni múzeumban.

Nem a Fiatal nő arcképe volt az első, amiről kiderült, Rembrandté

Még tavaly októberben számoltunk be arról, hogy AEngedjétek hozzám a kisdedeket című kép is a holland művészé. Korábban csak annyit lehetett tudni róla egy aukciós lista alapján, hogy a holland iskola 17. század közepén keletkezett alkotásáról van szó.

Ha érdekel, mely festményekért fizettek a legtöbben a világon, amelyben a holland festőművész képe is fellelhető, látogass el ide!

Promóció
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3