Az adakozás mellett még biztonságtechnikai igazgatóra is futja a TikToknak.
Jótékonykodásban felzárkóznak a nagy tech-cégek mögé
A TikTok, a kínai óriásvállalat, a ByteDance tulajdonában álló videómegosztó közösségi csatorna ígéretet tett arra, hogy 250 millió dollárt adományoz a koronavírus elleni küzdelmet támogató alapítványok számára, valamint 125 millió dollár értékű hirdetési felületet is biztosít a platformon.
A TikTok is beállt tehát abba a sorba a Google, a Facebook és az Apple után, amely azt hivatott bizonyítani, hogy a nagy tech-cégek is kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból a koronavírus-járvány idején.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Mi is szeretnénk kivenni a részünket a mindenhonnan áradó segítségnyújtásból és globális adakozásból. Meg akarjuk mutatni mindazt, amit a közösségünk révén észlelünk és a járvány által legérintettebbek számára konkrét segítségnyújtássá akarjuk átformálni[/perfectpullquote]
– írta a blogjában Alex Zhu, a társaság elnöke.
A TikTok 150 millió dollár kézpénzt bocsát helyi szinten rendelkezésre egészségügyi dolgozók toborzására, védőfelszereléssel való ellátásukra és kisegítésükre. A cég például 15 millió dollárt ajánlott fel az amerikai Járványügyi Központ (CDC) alapítványa számára, hogy az államokhoz kötődő és a helyi egészségügyi ellátórendszerek további orvosokat és ápolókat alkalmazhassanak.
Pink és fia is koronavírus-fertőzött, és 1 millió dollárt adományoz a kórban szenvedőknek
Pink és kisfia is észlelte magán a COVID-19 fertőzés tüneteit, majd később a tesztjük is pozitív lett. A hírt az Instagram-oldalán osztotta meg, és ugyanitt avatta be rajongóit a részletekbe. Elmondása szerint már a betegség tüneteinek észlelése előtt is karanténba vonultak, szerencsére felismerték, hogy komoly helyzetről van szó, ami ellen így vagy úgy, de mindenképp tenniük kell.
Zhu hozzátette, hogy a TikTok azon is fáradozik, hogy maszkokat és egyéb védőfelszereléseket juttasson el India, Indonézia, Dél-Korea, Olaszország és az Egyesült Államok kórházaiba.
Repkednek a dollármilliók
„A cég jelenleg a TikTok Közösség Segítségnyújtási Alap létrehozásán dolgozik. A szervezet közel 40 millió dollárt szán olyan helyi kezdeményezéseknek, művészeknek, ápolóknak, pedagógusoknak, akik a platformon ismerték meg egymást. A cég további 10 millió dollárt tesz hozzá a TikTok felhasználók adományaihoz. Eddig a MusiCares elnevezésű amerikai nonprofit szervezet számára 2 millió dollárt utaltak át” – teszi hozzá Zhu.
A TikTok Kreatív Tanulás Alapítványa 50 millió dollár kézpénzt ajánlott fel távoktatással foglalkozó pedagógusok, szakértők és nonprofit szervezetek számára.
A hirdetések területén a TikTok 100 millió dollár értékű reklámfelületet bocsát a kis- és középvállalkozások rendelkezésére – akárcsak a Facebook. Ezzel is segítik a cégek talpra állását, amikor a gazdaság újra beindul a normál működés szerint.
„További 25 millió dollár értékű hírcsatornán belüli hirdetési felület nyílik meg az NGO-k, megbízható egészségügyi cégek és helyi önkormányzatok számára, hogy fontos üzeneteiket eljuttathassák a TikTok-felhasználókhoz”– írta Zhu.
Cenzúrázza a felhasználókat a TikTok – ContextUs
A TikTok közösségi és videómegosztó oldal egy pekingi vállalat applikációja, ami lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy táncolós-éneklős vagy más kreatív felvételeket posztoljanak. A kínai app azonban már többször bírálat elé került, 2019 szeptemberében ugyanis cenzúrázta a LMBTQ mozgalmakkal kapcsolatos tartalmat az olyan országokban, ahol korábban az sosem volt illegálisnak tekinthető.
Zhu a tátika-applikáció, a Musical.ly társalapítója volt, amelyet a ByteDance 1 milliárd dollárért vásárolt meg 2017-ben. A cég ezután a Musical.ly felhasználóit átemelte a TikTok applikációba. Az elmúlt két évben népszerűsége sosem látott méreteket öltött, és már a legkedveltebb közösségi oldalak között tartják számon.
Felemelkedésével párhuzamosan számos aggály merült fel a kínai tulajdonlással és a felhasználók személyes adatainak biztonságával kapcsolatosan. Márciusban a TikTok leszerződtette Roland Cloutier-t kiberbiztonsági igazgatói pozícióra, akinek többek közt az adatvédelem lesz az egyik fő feladatköre, írja a Variety.