A kutatás szerint sokan úgy vélik, hogy összefüggés van a ruhán lévő logó mérete és az azt viselő párkapcsolathoz való hozzáállása között.

Mutasd a márkajelzésed, megmondom, ki vagy

Egy nemrég publikált kutatás szerint azon férfiakról, akik látványos márkajelzést, logót viselnek a ruhájukon, azt gondolják az emberek, hogy kevésbé hajlandók hosszú távú kapcsolatot kialakítani, írja a The Guardian

A Personality and Social Psychology Bulletin szaklapban megjelent tanulmány azt igyekezett feltárni, hogy van-e összefüggés a gazdagság látványos megnyilvánulása (például a luxusmárkák logójának mérete) és a vonzalom között.

markajelzes logo polo parkapcsolat kutatas
Rajta nincs márkajelzés / Fotó: Aaron Amat / Getty Images

A Michigani Egyetem többszáz diákjának két képet mutattak: mindkettőn egy Ralph Lauren felső szerepelt. Az egyiken egy nagy logó volt látható, a másikon egy szerényebb méretű. A tanulóktól aztán azt kérdezték, hogy mit gondolnak a ruhadarabok viselőiről, majd 0-100 között kellett értékelniük a válaszokat.

Kapcsolódó cikk

A kutatás résztvevői úgy vélték, hogy a feltűnő logós pólót viselő férfiak inkább rövid távú szexuális kapcsolatokat létesítenek, és kevésbé hajlandóak hosszú távú szerelmi kapcsolatban elköteleződni.

A hivalkodó logót viselőket kevésbé megbízható partnernek gondoljuk

Daniel Kruger, a kutatás vezetője elmondta, az egyetemisták vélekedése szerint azon személyek, akik jól látható márkajelzéssel ellátott pólót viselnek, „gyakran flörtölnek”, „tudatosan más partnerével kezdenek ki”, „egyszerre több nővel is randiznának”. A kisebb logót kedvelő viszont nagyobb valószínűséggel megy bele bensőséges kapcsolatba, stabil és megbízható személyiség, aki jól bánik a gyerekekkel és hűséges a partneréhez.

Kruger szerint a kutatás megfejtette a férfiak hozzáállását a luxusmárkák darabjai és önazonosságuk között. 

A luxusmárkákat régóta a magas társadalmi pozícióval kötöttük össze, ugyanakkor a férfiak különböző okokból viselik a nagy divatcégek ruháit. A szerény márkajelzés a hagyományosabb társadalmi pozíciót jelezheti, míg a hivalkodóbb logó a pénzzel való kérkedés jele. Így is meg lehet megkülönböztetni a férjnek való férfiakat

– mondta Kruger. A kutatás arra nem tért ki, mit jelent, ha egy feltörekvő márka logója adja a ruhadarab mintázatát, ahogy a Beyoncé által viselt kezeslábas.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

meghalt-karsai-daniel-halalanak-oka

Szívszorító: Meghalt Karsai Dániel

Egy ország rendült meg. Negyvenhét éves korában elhunyt Karsai Dániel alkotmányjogász. Halálának hírét szombaton este testvére, Karsai Péter jelentette be közösségi oldalán. Karsai Dániel majdnem

idojaras elorejelzes 2024 aprilis sarkvideki hideg

Érkezik az év hidegfrontja, hó is eshet

Sarkvidéki hideg zúdul az afrikai melegre, jövő hétfőről keddre helyenként 25 fokot zuhanhat a hőmérséklet, és komoly viharok alakulhatnak ki, a hegyekben havazás sem kizárt.

nyugdijkorhatar 2024 nyugdij nyugdijas nyugdij utalas 2024

Tényleg csak 70 évesen mehetünk nyugdíjba? Itt a nyugdíjszakártő válasza

A világ egyik nagy vagyonkezelő cége arra figyelmeztette a munkavállalókat, hogy ne számítsanak arra, hogy kényelmesen nyugdíjba tudnak vonulni a hatvanas éveikben, hanem meg kell emelni a nyugdíjkorhatárt akár 70 évre, mert az emberek sokkal tovább élnek, mint korábban, és kevesebb fiatal kép be a munkaerőpiacra.