A G7 szokásos havi nagybevásárlásai során az Aldi, Lidl, Penny és Tesco áruházakban egy érdekes trendet figyelt meg. 2022 októberében a bevásárló kosaruk átlagos értéke 26 103 forint volt, ami egy év alatt 8 százalékos csökkenést jelent.
Amikor azonban a bevásárlások konkrét összegeit elemezték, feltűnt, hogy
  • a bevásárlások legmagasabb költsége idén februárban volt, 28 222 forint értékben,
  • ez az összeg szeptemberig fokozatosan 23 820 forintra csökkent,
  • az október végi adatok szerint viszont enyhén emelkedett az átlagos kosárérték, 23 923 forintra.
Ez alapján úgy tűnik, hogy a bevásárlások teljes költsége a nagy drágulást követően korrigálódott, és stabilizálódhat a jelenlegi, közel 24 ezer forintos szinten, a korábbi 16-17 ezer forintos átlaghoz képest.

Kapcsolódó cikk

Havonta részletezve a változásokat, július óta egyre kisebb mértékű volt az árcsökkenés, ami októberre kismértékű áremelkedésbe fordult át.

Az infláció előtti időszakot (2021) figyelembe véve, az áremelkedést is megvizsgálták a négy nagy multinál:

  • 2023 februárjában az áremelkedés 67 százalék volt 2021 februárjához képest,
  • 2023 októberében már csak 41 százalékos volt az emelkedés, 2021 októberéhez viszonyítva.
A jelenlegi adatok szerint úgy tűnik, hogy a kb. 40 százalékos áremelkedés lesz az új stabil szint a korábbiakhoz képest. Azonban a G7 hozzátette, hogy pontosabb következtetések csak a következő hónapok adatai alapján lesznek lehetségesek.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

covid koronavirus oltasellenes szulok magyar haziorvosok per birosag

Mi történik? Oltásellenes szülők tömege perel magyar háziorvosokat

A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) elárulta, hogy az utóbbi pár évben Magyarországon is megjelentek olyan csoportok, amelyek – az érzelmekre hatva – a pánikkeltés és a bizalmatlanság irányába igyekeznek eltolni a védőoltásokról szóló híreket, kommunikációt.