Zsótér Sándor rendezésében állítják színpadra a Bűn és bűnhődést Pécsen
A színpadi szöveget maga a rendező írta.
A színpadi szöveget maga a rendező írta.
A Száll a kakukk fészkére című klasszikust már valószínűleg mindenki ismeri – akár Ken Kesey regényéhez volt szerencséjük, akár „csak” a filmet látták. A mű sokoldalúsága a Zsótér Sándor rendezte Kakukkfészekben a Radnóti Színház színpadán sajnos elveszett.
A Színművészeti Egyetem végzős prózai osztálya nem kisebb darabot állított színpadra, mint Dosztojevszkij Karamazov testvérek című művét. Kíváncsiak voltunk, Zsótér Sándor végzős osztályával hogyan dolgozta fel a regényt.
Zsótér Sándor rendezésében mutatják be Gerhart Hauptmann drámáját.
Sarah Kane az egyik legjelentősebb színpadi író, annak ellenére, hogy életében elutasították drámáit. Nem véletlenül: kísérletező kedve határtalan volt.
„Több Nemes Jelest nem nézek” – álltam fel háborogva a moziszékből a Napszállta vetítése után.
A legfrissebb Brecht-rendezéséről, az egyetem kertjébe megálmodott előadásáról, valamint a magyar színházi élet lehetőségeiről és lehetetlenségeiről beszélgettünk.
A színház valódi erejét a Zsótér Sándor által rendezett színművészetis vizsgaelőadásokban érzem meg igazán. Színészeit a kőszínházi előadásaiban is egyedülálló módon vezeti, amikor azonban vizsgaelőadást rendez, a tanítást egy új szintre emeli.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem IV. éves osztálya tíz eltorzult karakter, személyesnek ígérkező élveboncolását ajánlja vizsgaelőadása (Henrik Ibsen: A vadkacsa) színlapján. Előhívás, nagyítás, retusálás – mondja az alcím utalva a főszereplő foglalkozására, szimbolikusan pedig a cselekményt sejtetve.
Jean Genet-t kevesen ismerik Magyarországon. A Balkon előadást (Bognár Róbert fordításában: Az Erkély) még kevesebben. Genet műve egyáltalán nem érdemeli meg, hogy húszévekre a fiók alján pihenjen, érintetlenül.
A negyedévesek január végén mutatták be John Steinbeck: Éden (1.rész) című előadásukat az Ódry Színpadon. A Színház- és Filmművészeti Egyetemen Zsótér Sándor és Börcsök Enikő osztálya rövid és velős szünet nélküli bő órával csinál színházat nem kisiskolás fokon.
Shakespeare nem abszurd. Zsótér Sándor ötletes rendezése azonban abszurdizálni akarja őt. Nemcsak a díszlettel és a jelmezekkel próbálkozik. A színpadkép ötlete, a sokféle módon kihasználható tákolmány középen egy építkezési állványra emlékeztet. A Maladype Színház III. Richárd előadásának kritikája.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy POSZT… Avagy idén huszonötödik alkalommal került megrendezésre a Pécsi Országos Színházi Találkozó. Ez a fesztivál Magyarország legnívósabb színházi eseménye évről évre. Mi pedig ellátogattunk rá, idén is lesz-e olyan felejthetetlen, mint tavaly.