Tudtad, hogy számos jótékony hatásuk ellenére ezek az ételek nagy mennyiségben akár mérgezőek is lehetnek?

Spenót, céklalevél, mángold

A zöld levelek valódi tápanyagraktárak, tele esszenciális vitaminokkal, mint az A- és a C-vitamin, a vas és a folsav. Ám némelyik, mint a spenót, a céklalevél vagy a mángold magas koncentrációban tartalmaz oxálsavat, ami az élénkzöld színűket és jellegzetes földes, kesernyés ízüket adja ezeknek a növényeknek. Ha túl gyakran szerepelnek étrendünkben, olyan tünetek jelentkezhetnek, mint a vesekő, a hasi fájdalom, alacsony vérnyomás, remegés, görcsök, hányás. Ezek a zöldségek azonban mértékkel fogyasztva az egészséges étrend elengedhetetlen részei.

Tonhal konzerv

A tonhal több higanyt tartalmaz, mint bármely más hal. Ennek következtében pedig negatív hatásokkal járhat a fogyasztása, mint a látással, hallással, beszéddel kapcsolatos problémák, a koordináció hiánya és az izomgyengeség. Amit tehetünk, hogy az egyébként egészséges tonhal közül a kisebb fajtát választjuk, ami arányaiban is kisebb mennyiségben tartalmaz higanyt. Hetente ne együnk többet 3-5 konzervnél és teljes biztonságban tudhatjuk magunkat!

Kapcsolódó cikk

Dohanyzas, Dohanyos Tudo, Etelek Amikkel Javitani Tudod A Tudod 3

8 étel, amivel javíthatod a dohányos tüdő állapotát

Vannak olyan ételek, melyekkel javíthatjuk a tüdő állapotát, elősegíthetjük a regenerálódását.

Elolvasom a cikket »

Burgonya

Ha valaha is találkozol zöldes színű burgonyával, főleg, ha csírázik is, a legjobb, amit tehetsz vele, hogy kidobod. Az ilyen burgonya nagy mennyiségben tartalmaz szolanint, ami mérgező, és ilyen mennyiségben már veszélyes az emberre. Hányást, hasmenést, keringési elégtelenséget okozhat.

Vörösbab

A vörösbab tartalmaz egy toxikus vegyületet, melynek eltávolításához legalább 10 perc forralásra van szükség. Ha hosszabb időn át forrás alatti hőmérsékleten főzzük, csak még tovább növeljük a bab toxicitását.

Víz

Hiszed vagy sem, a vízből is lehet túlzottan sokat fogyasztani. Extrém vízbevitelnél agykárosodás és halál is felléphet. Emiatt azonban ne csökkentsd a napi vízfogyasztásodat! Ez a probléma legfeljebb azoknál fordulhat elő, akik szándékosan akarnak egészségtelenül sok vizet fogyasztani, pl. az ultramaratonisták.

Kapcsolódó cikk

A cikk a Bright Side angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

Top sztorik a rovatból

Nincs több cikk

Ez is érdekelhet