Az új magatartási kódexhez a Google, a Facebook, a Microsoft, a Twitter és a TikTok is csatlakozott
Az Európai Bizottság önkéntes magatartási, álhírekre vonatkozó kódexéhez kezdetben négy nagy IT-vállalat, a Facebook, a Microsoft, a Twitter, a Google, majd a TikTok nevű videomegosztó közösségi hálózat is csatlakozott.
Meg kell szüntetni azt a helyzetet, hogy a piac profitál az álhírek terjesztéséből
Új, hatékonyabb kódexre van szükség, amely elősegíti az online platformok és más szereplők szolgáltatásaiban rejlő rendszerszintű kockázatok kezelését és algoritmusaik javítását, megszüntetve azt a helyzetet, hogy a piac csupán önmagát szabályozza, és eközben profitál a dezinformáció terjesztéséből. Mindeközben azonban teljes mértékben tiszteletben kell tartanunk a szólásszabadságot
– jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság értékekért és átláthatóságért felelős tagja.
Thierry Breton belső piacért felelős uniós biztos szerint a koronavírus-járvány során bebizonyosodott, hogy eddigi jelentős erőfeszítések ellenére sürgősen fokozni kell a dezinformáció elleni küzdelmet. Mint mondta, a járvánnyal kapcsolatban elterjedt hamis információk, az úgynevezett “infodémia” az emberek egészségét és a közegészségügyi rendszereket, a válságkezelést, a gazdaságot és a társadalom egészét súlyosan veszélyezteti.
Milyen mértékben rendül meg a kormányzatba vetett bizalom, ha az álhírek beigazolódnak?
A Kínában végzett tanulmány többek között azt is vizsgálta, hogy a különböző mértékű bizalomvesztés bármelyike tovább tartott-e három hétnél.