Megmarkolta Molnár Áron combját
Az A mi kis falunk, Tóth János sorozatok és az X – A rendszerből törölve film színésze a Gulyás Márton által fémjelzett Partizánnak adott interjút. A beszélgetés során górcső alá vették a metoo mozgalmat, amely benne is felhozott emlékeket.
Mint mondta a noÁr mozgalom alapítója, “rájössz, hogy ha valaki előtted áll egy lakásban, amikor te 16 éves vagy, egy felnőtt ember lakásában nézed a DVD-ket, és épp leemeled a Rocky Horror Picture DVD-t, és amikor felnézel, akkor előtted meztelenül áll egy férfi, törölgetve a haját, mert épp most fürdött le, az nem normális.” Ezt követően egy másik emléket idézett fel Molnár Áron.
Amikor ugyanezzel a férfival utazol egy autóban, és aztán elbúcsúzáskor rácsap a combodra, és csak annyit csinál (megmarkolja a combját), hogy ez nem oké
– mondta Molnár.
Ellie Goulding: „Sokkal határozottabban bele kellett volna állnom a #metoo-mozgalomba, de féltem, mit gondolnak majd rólam”
A 33 éves brit énekesnő őszintén beszél pályafutása nehézségeiről és mélypontjairól is. Kemény éveken van túl, de ezekből a tapasztaltokból is született a Brightest Blue anyaga.
Kapcsolódó cikk
A színész-aktivista szerint tizenhat évesként az járt a fejében, hogy a színész szakma, a művészvilág ilyen, és csak emiatt csinálták ezt vele.
Azt is elárulta, hogy a felismerés vele Sárosdi Lilla általi, Marton Lászlóval szembeni kiállás után történt.
Akkor ismerem fel, hogy azért fontos nekem erről beszélni, hogy ne csak az én lelkiismeretem nyugodjon meg, meg ne csak én ventilláljam ki ezt, hanem amikor következő alkalommal, a következő próbafolyamat alkalmával, akár most, a Vígszínházban, az (sic!) Enikő [Eszenyi Enikő – a szerk.] nincs ott, de valaki van ott, és művész, koreográfus, rendező, bárki, de ugyanígy ordít, torkaszakadtából, akkor állj ki magadért
– mondta Molnár a Partizánnak, aki ezen a ponton még nem, de az interjú végén megnevezte Frenkó Zsoltot mint az őt abuzáló színész-rendezőt.
Frenkó Zsolt nem gondolja úgy, hogy ez szexulális zaklatás
A Jóban Rosszban színésze, Frenkó Zsolt az interjú publikálása után nem sokkal megszólalt a történtek kapcsán.
Én azt nem nevezném szexuális zaklatásnak, én nem is emlékeztem erre, de valószínűleg pontosan ez történt, amit Áron mondott. Nem is értettem, miért kezdte az üzenetét ezzel, hogy sokáig tartogatta, amit csináltam vele
– mondta Frenkó, aki hozzátette, nem tudja, miért mondta Molnár, hogy az őt abuzáló színész-rendező azóta nem csinál ilyeneket.
Noha sokat találkoztak színházban, illetve máshol is össze-összefutottak, nem beszéltek soha erről. Mindazonáltal “egyelőre emésztem a hírt”. Frenkó őszintén elmondta, hogy tehetségesnek tartja Molnárt, követi a pályáját, sőt még támogatásáról is biztosította őt. Épp emiatt érte váratlanul, hogy a Partizánnak azt mondta, “micsoda döbbenetes” tagadás a tőle elfogadott támogatás.
Arra a kérdésre, hogy elfogadható viselkedésnek tartja-e, hogy meztelenül álljon egy tizenhat éves fiú előtt, azzal védekezett, hogy a színjátszó tábor adta lehetőségekből fakadó közös zuhanyzó miatt ez elkerülhetetlen volt.
Aki oda bejött a férfi zuhanyzóba, az engem meztelenül láthatott. Aki nem jött be, az pedig nem láthatott. Az fel sem merült soha, hogy kabátban zuhanyozzak
– magyarázta Frenkó, aki szerint a comb végigsimogatása nem minősül szexuális zaklatásnak, mert “nem volt benne közeledési szándék”.
Megszólalt Mihályi Győző az őt ért szexuális zaklatási vádak kapcsán
Nagyon erős politikai, liberális támadást érez, úgy véli, harc folyik azért, hogy Dörner ne töltse ki mandátumát.
Kapcsolódó cikk
Frenkó Zsolt hajlandó bocsánatot kérni, amennyiben, mint mondta, Molnár Áron úgy érzi, bocsánatkéréssel tartozik, “ha neki ez egy tizenhét vagy nem tudom, hány évig nyomta a lelkét”.
Az interjú végén elárulta, más nem vádolta meg szexuális zaklatással.
Molnár szerint Eszenyi Enikő "cezaromán" lett a Vígszínházban
A színész a Vígszínházban töltött éveiről, Eszenyi Enikő verbális és fizikai erőszakoskodásairól is hosszan mesélt.
Elmondása szerint a kiabálás, a taszigálás, rángatás mindennapos volt, és az igazgató félelemben tartotta az intézményt, az emberek nem próbálni, hanem félni jártak be a színházba.
Azt is elmondta, hogy nem volt ez mindig így: Eszenyi Enikő szerinte eleinte nagyon izgalmas színházi alkotó volt, de az évek során “cezaromán lett, kiszámíthatatlan, agresszív, brutális, fizikailag és verbálisan is”. Így például előfordult, hogy valakit a fülénél fogva húzott át a színpad egy sarkából a másikba, vagy hogy ököllel ütötte a színész hasát, hogy „állapotba hozza”.
Rudolf Péter: Eszenyi Enikő felfüggeszti a színészi tevékenységeit
Az új igazgatója azt is elmondta, hogy az elmúlt időszakban két ember távozott a színházból.
Kapcsolódó cikk
A sokat emlegetett Túl a Maszat-hegyen próbafolyamata is szóba került, ahol Eszenyi beleszólt a rendezésbe. Molnár szerint problémás az is, hogy Marton László és Presser Gábor látta, hogy Eszenyi mit és hogyan csinál, mégsem szólt, hogy ez a gyakorlat és ez a stílus nem fér bele.
Molnár Áron kiemelte azt is, hogy az, hogy az RTL Klub behívhatta az Álarcos énekesbe Eszenyi Enikőt, annak ellenére, hogy felháborító volt.
Molnár szerint mindez azért eshetett meg, mert az Eszenyi-ügyben nem történt valódi számonkérés és nem született meg egy etikai kódex sem a zaklatásokkal kapcsolatban. Ez egyébként noÁr mozgalom alapítója véleménye szerint Vidnyánszky Attila hibája is, azzal ugyanis, hogy kirángatta a politikai platformra az Eszenyi-ügyet, ellehetetlenült annak a lehetősége, hogy a hazai művészvilág közösen meghatározza, hogy mi számít zaklatásnak, mi az a határ, amit nem lehet átlépni.
"Ököllel ütötte a színészeket, hogy elérje a kívánt hatást" - interjú Molnár Áronnal
Boszorkányüldözés vagy a kollektív fellépés egy nem mindennapi példája? Molnár Áron színész, aktivista, a noÁr mozgalom alapítója eddig soha nem hallott rész...