Elszaporodtak a tüntetések és a Black Lives Matter kampányt kihasználó influenszerek videói és fotói a közösségi médiában.
A történelem az Egó háttérképeként zajlik a közösségi médiában
Az Egyesült Államokban több mint 50 év után ismét az egész országra kiterjedő tüntetéssorozat zajlik George Floyd halála miatt, akit múlt héten, május 25-én ölt meg egy rendőr. A Black Lives Matter mozgalom mögött felsorakozó tüntetők a rendőri brutalitás és a rendszerszintű rasszizmus ellen demonstrálnak. A tiltakozók az országos kijárási tilalom ellenére vonulnak utcára és csapnak össze a rendőrséggel, Washington DC-ben is tüzeket gyújtottak, Donald Trump elnököt szidták, és több városban kifosztották az üzleteket. A rendőrség a CNN riporterét is letartóztatta. A koronavírus covidiótái után az influenszerek számára új trend kezd kibontakozni, írja a Dazed.
Egy posztban két barátnő arról tanácskozik, hogy menniük kéne tüntetni.
„Piáljunk be és induljunk!” – írta az egyik.
„Tök kivagyok. Keresek valami tüntiszerkót” – válaszolta a másik. A párost aztán egy Instagram-sztoriban láthatjuk viszont, ahogy egy tüntetésen pózolnak.
„Kérlek, vedd ki te is a részed, de csak óvatosan. #BLM menj ki az utcára, ezzel tartozunk” – írták a képhez.
A Facebook alkalmazottjai „sztrájkba kezdtek”, miután Mark Zuckerberg engedte megjelenni Donald Trump rasszista bejegyzéseit
Az afroamerikai George Floyd május 25-i halála óta egész Amerika lángokban áll. Milliók tüntetnek az országban a rasszizmus és a rendőrök feketékkel szemben tanúsított erőszakos túlkapásai ellen. Számos sztár is megszólalt és fejezte ki szolidaritását a tüntetőkkel, a színesbőrű közösséggel.
A Twitteren megosztott videókon is az emberek a kifosztott és bedeszkázott üzletek előtt fényképezkednek. Egy maszkos lány kölcsönkérte egy fotó erejéig a kirakatot bedeszkázó munkástól a fúrógépet, és a géppel a kezében pózolt. Egy másik lány egy mobilszolgáltató betört kirakatánál fényképezkedik, egy harmadik pedig beáll a vonuló tüntetők közé, miközben a barátja lefotózza.
No Title
Smfh pic.twitter.com/c0Y3R7E2J1
Otegha Uwagba írónő, a Women Who vállalkozó nőknek szóló honlap alapítója megírta, hogy járt egy fehér influenszerrel, aki a felsőbbrendűségét fejezte ki az Instagramon. „Pontosan ezért nézik rossz szemmel a feketék ezt az egész baromságot a közösségi médiában. Egy fehér influenszer feltölti a fotókat az Instagramra, majd tudatosan nem válaszol a múltbeli viselkedését firtató kérdéseimre, miközben más, kevésbé kényes kommentekre pedig reagál” – írta Uwagba.
Lájkvadászat az emberi méltóságon tiporva
Jake Paul youtuber videóján is felháborodtak a követői, amin úgy tesz, mintha éppen kifosztana egy arizonai üzletet. A 23 éves influenszer, akinek több mint 11 millió dollárra becsülik a vagyonát, tagadta a vádakat, mondván, hogy ő csak a csatornájához forgatott anyagot.
No Title
No Description
Az egyik smink- és műkörmös influenszert is erősen kritizálták, amikor George Floyd utolsó szavaiból „Nem kapok levegőt!” ihletésű sminkeket és Floyd arcképével díszített műkörmöket készített.
Amerikában múlt héten kezdődtek a zavargások, miután Derek Chauvin 44 éves minneapolisi rendőr a letartóztatás során közel kilenc percen át térdelt Floyd nyakán, aki ennek következtében meghalt. Tüntetések voltak Londonban, Berlinben, Torontóban és több nagyvárosban is, ahol a résztvevők az egyenlő bánásmód mellett és a hatóságok színesbőrűekkel szemben tanúsított jogosulatlan bánásmódja ellen álltak ki.
Az Instagram új bevételszerzési lehetőségeket indít a tartalomgyártók számára
A karantén időszaka alatt az Instagram-élőzés a virágkorát élte. A feltörekvő influenszerektől a legnagyobb sztárokig ki-ki a maga módján használta ki az élő adás lehetőségeit: a saját konyhájában három nyelven főzött, Reese Witherspoon riporternek csapott fel, Charlie XCX tematikus beszélgetéseket folytatott sztárokkal, Roberto Saviano, a Gomorra-sorozat írója pedig hetente tart középiskolások kérdései alapján online tanórákat.
Június 2-án a zeneipar tartott virtuális megemlékezést Floyd mellett, és a Blackout kampánnyal egy napra elárasztották a közösségi médiát fekete négyzetekkel. A kezdeményezéshez rengetegen csatlakoztak, ugyanakkor többen kritizálták a kampány hatékonyságát, ami blokkolta a közösségi oldalak információáramlását. Megjegyezték, hogy a #BlackLivesMatter hashtag tele van fekete négyzetekkel, miközben az adománygyűjtők bejegyzéseit és a fekete véleményvezérek hangját elnyomják.