Az MDDÜ stratégiai munkaanyagát tette meg a kormány a divatipar stratégiájává
A közlemény szerint az MDDÜ fő célja és feladata, a hazai divat- és dizájnipar átfogó megújítása, valamint az iparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció biztosítása.
A divatipar a reindusztrializáció vezető ágazata lehet
Az MDDÜ szerint a kedvező nemzetközi működőtőke befektetési környezetet és feltételeket kínáló Magyarország számos divat- és dizájnipari beruházás célpontja, haszonélvezője lehet, ami hozzájárul a gazdasági növekedéshez és a foglalkoztatottság emeléséhez.
Az exportorientáltság az egyik fő kihívás
A Nemzeti divatipari stratégia megvalósításával szeretnénk további lehetőséget teremteni a fejlődésre az ágazat szereplői számára
– idézték a közleményben Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját.
Orbán Ráhel-közeli a Magyar Divat és Design Ügynökség
A 2019-ben alapított MDDÜ kulcsfigurája Bata-Jakab Zsófia, a cég ügyvezető-igazgatója. Őt gyakorta Orbán Ráhel, Orbán Viktor miniszterelnök lányának barátnőjeként (együtt tanultak a Corvinus Egyetemen marketing szakon) emlegetik, ezért az MDDÜ-t is sokan a miniszterelnök lányához közeli ügynökségnek tartják. Az MDDÜ-t egyébként a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) leányvállalata.
Az Orbán Ráhelhez köthető MDDÜ csaknem nyolcvan partnert vont be oktatásfejlesztési programjaiba
A divat és design területén tanuló fiatalok számára készített videós workshop, podcast és egyéb oktatási anyagok hatalmas népszerűségnek örvendenek, már csaknem 55 ezer megtekintést eredményeztek az MDDÜ Youtube-csatornáján.
Kapcsolódó cikk
Az első évben 1 milliárd forintot generált a cég. Ennek köze lehet ahhoz, hogy ebben az évben a fesztiválok megsegítése miatt 1 milliárdot utalt át a kormány az MTÜ-nek. 2020-ban már 2,3 milliárd forintnyi támogatást utalt át a Magyar Divat & Design Ügynökségnek a Magyar Turisztikai Ügynökség. (A fesztiválok hangsúlyosak a cégnél, hiszen nemrég írtuk meg, hogy fesztiválszervezőket nevelne ki egy új, CheckINN nevű pályázattal az MTÜ.)
Sőt, idén januárban arról számolt be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára, György László, hogy 10 milliárd kevés volt, 15 milliárd forintra pályázhatnak Orbán Ráhel barátnőjének ügynöksége által előkészített pályázaton.
És hogyan köthető az MTÜ-höz a miniszterelnök lánya? A 444 írta meg még 2018-ban, hogy a turisztikai szakma, fesztiválszervezők és a kabinetiroda életének ismerői közt régóta nyílt titok, hogy a miniszterelnök lánya jelentős befolyással bír az MTÜ-n belül, személyi kérdésekben és egyéb döntésekben egyaránt. A közlemény említi, hogy Lobenwein Norbert fesztiválszervező, a VOLT fesztivál tulajdonosa és a Sziget egyik főszervezője is segíti a munkát, aki korábban munkakapcsolatban is volt Orbán Ráhellel a Sziget Kft.-nél.
Az MTÜ ügyvezető-igazgatója Guller Zoltán. A miniszterelnök lányának jobbkezeként emlegetett Guller szakmai és életútjáról a Partizán készített videót.