Te hordanád a Wool& ruháit száz napon át, mosás nélkül egy utalványért?

A The Guardian újságírója kipróbálta a merinó gyapjú női ruhákat gyártó cég, a Wool& száznapos kihívását, miközben fontos dolgokat tudott meg magáról és nőtársairól.

Wool& kihívása: Mosás nélkül ugyanabban a ruhában

A The Guardian 46 éves újságírója, Emma Beddington kipróbálta, milyen 40 napig minden áldott nap ugyanazt a szürke ruhát felvenni. Úgy gondolta, hogy számára ez nem jelent komolyabb kihívást, hiszen nem érdekli az öltözködés: télen elvan egy fekete nadrággal, nyáron tengerészkék vagy zöld darab jelenti a változatosságot, és a legegyszerűbb pólót vagy pulóvert hordja hozzá. 

Az amerikai Wool& kihívása éppen kapóra jött. A cég egyszerű, környezetbarát, merinó gyapjúból készült női ruhákat készít. Arra kérte a Wool& a vállalkozó szellemű hölgyeket, hogy minden nap fényképekkel dokumentálják, hogy valóban a választott ruhát hordták. A teljesítőket 100 nap elteltével megajándékozzák egy utalvánnyal. Mostanáig közel ezren jutottak el a több mint három hónapos periódus végére.

emma beddington wool& kihivas 100 napos ruha kihivas
Emma Beddington szürke ruhájában / Fotó: Alex Telfer / The Observer

Rebecca Eby ügyfélszolgálati menedzser úgy beleszeretett a marketingkihívásba, hogy fel is vették közben a Wool& céghez. Úgy érezte, kiválóan tud azonosulni a küldetésükkel: „élj egyszerűen, fogyassz körültekintően, tégy jót!”. Azt gondolhatnánk, ha valamikor, akkor a karantén alatt ez a legkevésbé sem megerőltető kihívás, ugyanakkor könnyen fordítva sülhet el a szándék, amikor az egész életünk monotonná vált.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

„Amikor elért minket a világjárvány, mindenki elkezdett takarítani, átrendezni, selejtezni a felesleget… és úgy néz ki, hogy az elképzelésünk remekül illeszkedik ebbe a trendbe” – mondta Eby. Sokak számára a találékonyságról is szól: hogyan lehet minél többet kihozni kevesebből.

Megoldás a foltok és a szagok ellen

Lauren Bravo, aki a mainstream divatiparral szemben a fenntartható divat hirdetője és a How to Break Up With Fast Fashion (Hogyan szabaduljunk meg a fast fashiontől) című könyv szerzője segítette ki Beddingtont a szagok és koszolódás témájában. Éppen a legjobbkor, mert a szürke ruha megkóstolta az olajos tonhalkonzervet, és egy hatalmas halszagú olajfolt éktelenkedett rajta.

Az olajfoltok ellen kiválóan működik a hintőpor, vagy a 21. századi megfelelője, a szárazsampon. A szagok ellen pedig minden kémiai módszernél hatékonyabb, ha a szabad levegőn kiszellőztetjük. Ha ez sem segít, akkor a fehérecet bármilyen maradandó szagot semlegesít

– ajánlotta a környezetkímélő tisztítás szakértője, hiszen 25%-ban a ruhák kezelése okozza a környezetterhelést.

Támogató online közösség az öltözködésen túl

A kihívás egyik leghasznosabb kiegészítője az a Facebook-csoport, ahol a próbálkozók közzétették fotóikat, hogy öltözködési ötleteikkel, tanácsaikkal segítsenek egymásnak. A csoportban írt tanár, sürgősségi orvos, hegyimentő, fazekas, tűzoltó és több lelkésznő – nem mind kifejezetten home office-ban végezhető munkakör. Motivációjuk is nagyban különbözött.

Beddington a harmadik héten már gondolkodás nélkül öltötte magára fekete harisnyáját és a fekete kardigánját reggelente. Értékelte, hogy nem kellett minden reggel tanácstalanul állnia a tükör előtt, és a mosógép is határozottan kevesebbet dolgozott. De ormótlannak, öregnek és visszataszítónak találta magát. Egy övvel ideiglegesen feldobta a kinézetét, de igazán a közösségi oldal segítette át a válságon.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

„Minél több időt töltöttem a Facebook-oldalon a bejegyzések olvasgatásával, annál inkább azt éreztem, hogy megváltozik a testképem. Mivel itt folyamatosan valódi nők igazi fényképei jöttek szembe, nem a tévében és a reklámokban látott irreális szépségek, így egy idő után átállt az agyam. Mindenféle korú és alkatú nő őszinte fotói testi hibáikkal, súlyfeleslegükkel, a szülés vagy maszektómia utáni, idősödő testüket vállalva, amelyekre a többiek támogató kedvességgel reagálnak. A figyelmes hús-vér nők érdekes életébe bepillantani, miközben a csodaszép merinó gyapjú ruhájukat viselik, igazán felemelő, és minden testpozitív reklámkampánynál hatásosabb” – írta Beddigton.

A 40 nap tanulságai

A csapat támogatása messze túlmutat az öltözködésen. Száz nap alatt sok rendkívüli esemény történhet egy nő életében, amelyeket ugyanúgy megosztottak egymással.

A Száz napos csoportban gyűltek össze a legkedvesebb emberek az interneten. Szerintem senki sem számított arra, hogy a közösség ilyen óriási hatást gyakorol a tagokra. Sokak számára éppen a közösség jelentette az igazi főnyereményt, főleg a korlátozások idején

– vélte Eby

„Mit tanultam a 40 nap alatt? Hogy rajtad kívül senkit sem érdekel, milyen ruhát hordasz. De engem azért egy kicsit igen, és szeretném, ha még jobban érdekelne. A 46 éves szervezetem erős és jól működik, és ennek örülnöm kéne. Rájöttem, hogy nőtársaim szeretete és támogatása révén mindezt könnyen megtehetem, és viszonzásképpen én is megilletődötten üdvözlöm csodálatos sokféleségüket” – vonta le a tanulságot a szerző, aki bár 40 nap után felhagyott a kihívással, még továbbra is a csoport tagja maradt.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból