A fenntartható divat továbbra sem termel elég profitot
A Business of Fashion magazin Fenntarthatósági Index című, első alkalommal megjelenő kutatása a divatipar vezető cégeit hasonlította össze, az elemzést nemzetközi fenntarthatósági szakértői testület készítette.
A legnagyobb 15 céget hat területen – átláthatóság, emisszió, víz és vegyszerek, anyagok, munkavállalói jogok és hulladék – értékelte.
Egyetlen cég sem ért el 50 pontnál többet a 100-ból, a legrosszabbul a 9 pontos Under Armour és a 14 pontos svájci Richemont teljesített. A két vállalat nem kommentálta az eredményt. A legjobban a karantént orvosi kannabisszal feldobó Jane Fondával is szerződő Kering francia luxuscég teljesített 49 ponttal, a második 47-tel az újabban kismamákra is fokuszáló Nike lett.
Streetwear: a koronavírus-járvány támasztotta fel hamvaiból, és hamarosan végigsöpör Magyarországon és másik 21 országban (X)
A héten debütál a Jägermeister szokatlan meglepetésekkel tűzdelt egyedi skollekciója, a Best Nights streetwear.
Kapcsolódó cikk
A jelentés kifejti, hogy a legnagyobb cégek közül sok még mindig nem tudja vagy nem közli, honnan származnak a termékeik és minél tovább követjük a gyártási láncot, annál kevésbé átláthatóak a dolgok, ez lehetővé teszi a kizsákmányolást és a jogsértéseket, és megnehezíti az iparág környezeti hatásának mérését.
A cél az innovációra való ösztönzés
Az ENSZ fenntartható divatért dolgozó szervezetének egy 2019-es kutatása azt találta, hogy a divatipar a második legnagyobb vízfelhasználó, valamint a globális szén-dioxid-kibocsátás 8-10 százaléka írható a számlájára, ami több, mint a nemzetközi repülőjáratoké és a tengeri hajózásé együttvéve. Az új kutatás szerint sok cég törekszik a kibocsátás csökkentésére, de nem sokat írnak arról, hogyan teljesítik a célokat. Három cég – a Richemont, az Under Armour és az LVMH francia luxusvállalat – semmiféle emissziós célt nem tűzött ki.
A koronavírus alatt is van luxusdivat: Közel félmilliárd forintért kelt el ez a maszk
Kvázi adomány okán készítette el a luxusékszerés a hűséges vásárlói egyikének.
Kapcsolódó cikk
A cégek kevesebb mint felének vannak világos céljai a vízfogyasztás és a káros vegyszerek csökkentésére, és csak négynek van időhöz kötött terve az olajalapú poliészterek – a világ leggyakrabban használt ruhaanyaga – újrafeldolgozható alternatívára cserélésére.
A legrosszabb eredményeket a hulladék területén érték el a cégek, a jelentés az Ellen MacArthur Alapítvány nemrég készült kutatását idézte, mely szerint évente a világon mintegy 40 millió tonna textilt dobnak a szeméttelepekre vagy égetnek el.
A munkavállalói jogok területén szintén komor volt a kép. A kutatók állítása szerint a jelentés nem azért készült, hogy megbüntesse vagy dicsérje az egyes cégeket, hanem azért, hogy ösztönözze az innovációt.
Szexszel bármi eladható? A divatcégek már a poszt-covidvilágra készülnek hirdetéseikkel
Minél botrányosabb egy reklám, annál inkább felfigyel rá a nagyközönség a nagy tömegeket elérő csatornákon.