23,69 milliárd forint
Az RTL Magyarország nettő 2,4 milliárdos állami bevételt halmozott fel 2020-ban, a TV2 Média Csoport Zrt. pedig 23,69 milliárdot – írja a Media1.
2019-ben „csak” 19 milliárdot kapott az állami büdzséből a TV2, tehát tavaly jelentősen több pénzt járt a kormánypárti csatornának.
A tavalyi állami bevételeket is túlszárnyalta a TV2
A lap megkérdezte a TV2 Média Csoporttól nemrég, ők mekkora állami pénzt kaptak tavaly, ám a médiavállalat annak ellenére, hogy közpénzről és ezáltal közérdekű adatról van szó, nem adott érdemi felvilágosítást.
A tévécsatorna gyanús, és az információszabadságról szóló törvénnyel ellentétes titkolózása miatt a Media1 kiderítette, mekkora állami bevétel jutott a kormányközeli médiának.
Nagyon elverte nézettségben az RTL Klub a TV2-t a múlt héten
Nem csak a főműsoridőben verhetetlen a csatorna műsorai.
Kapcsolódó cikk
A lap a médiaügynökségek által is használt Kantar szoftverből tudta kinyerni az adatokat.
Így derült ki, hogy listaáron számítva nettó 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tehetett szert 2020-ban.
Ez jelentős növekedés a 2019-es listaáron számított 19 milliárd forinthoz képest.
A Media1 érdeklődött egy, a témában jártas szakértőnél is. A lap forrása véleménye szerint az RTL Klub esetében a tényleges 2,5 milliárd körüli végárhoz 3,1 milliárd forint listaáras becslés párosult a Kantar szoftverében 2020-ra. Ebből pedig arra lehet következtetni, írja a lap, hogy a kormányközeli tévécsatorna esetében alaphangon is 20 milliárd forint + ÁFA körül lehetett a nettó ár, vagyis ennyivel gazdagította az állam az adófizetők pénzén a vállalatot tavaly. Mindazonáltal a szakértő fenntartja, akár magasabb is lehetett ez az összeg.
Hiába nézik többen az RTL Klub műsorait
Adódik a kérdés, az állam miért érezte úgyó, hogy érdemes többszörösét elköltenie egy olyan médiavállalatnál, a TV2-nél reklámra, mely az esti főműsoridő tekintetében gyengébb nézettségi eredményeket tudott felmutatni mint az RTL Klub, mely tavaly 245 alkalommal, az esték túlnyomó zömét megnyerte.
Szijjártó Péter: „Teljes médiaszabadság van Magyarországon”
Szijjártó Péter nyilatkozata persze könnyen cáfolható.
Kapcsolódó cikk
A konkurens tévécsatorna egyébként 29 százalékkal haladta meg az előző évi összeget. Az RTL Klub azt is elárulta, hogy az összeg jelentős része, több mint 1,8 milliárd forint társadalmi célú (TCR) reklámból folyt be a vállalathoz. A növekedésben jelentős szerepe volt, hogy az állam a koronavírus kapcsán indított kampányaiból kihagyhatatlannak találta a kormánykritikus médiát.
Véglegesen megtörtént a hatalomátvétel, Mészáros Lőrinc bizalmasához kerülhet a TV2-t birtokló MBC
Mészáros bizalmasa veheti át.
Kapcsolódó cikk
A tévétársaság Mészáros Lőrinc felcsúti nagyvállalkozó, Orbán Viktor miniszterelnök barátjának közelébe került korábban.