Mi vagyunk az okai, hogy az előzetesek lelövik a poént
Ha a spoileres előzetesek miértjeit keressük, akkor a válasz az, hogy mi vagyunk az okozói. Pontosabban a fókuszcsoportok. A filmstúdiók általában vágásra és promócióra szakosodott cégekre bízzák a trailer gyártását. Több különböző előzetes készül, amit azután különböző tesztközönségeknek mutatnak be, hogy lássák, melyik szerepel a legjobban. David Singh marketingigazgató szerint a nézők többet akarnak. Több akciót, több drámai hatást, több spoilert.
Nagy a verseny. Minden elképzelhető platform segítségével versenyzel az emberek idejéért. Eleget kell elárulnod nekik ahhoz, hogy izgatottak legyenek
– idézte Singh-t a Mental Floss.
Az előzetesek vágásakor a lehető legnagyobb reakciót akarják kiváltani a közönségből, és az a cél, hogy a néző tudja, ez a film más lesz, mint amit valaha látott. Amikor David Singh a 2015-ös Mentőexpedíción dolgozott, amiben Matt Damon egy Marson ragadt asztronautát játszott, le kellett küzdeni azt a problémát, hogy a színész egy évvel azelőtt szintén egy asztronautát alakított a Csillagok között című filmben. A közönség érdeklődésének felkeltéséhez le kellett fektetni a film ambícióit, ezzel együtt azt is, hogy Matt Damon vélhetően megoldja a problémát.
Az Alan Taylor által rendezett Terminátor 5. esetében a készítők biztosak akartak lenni benne, hogy a közönség tudja, egy más Terminátor-filmet lát, mint az előzők.
Sok tanakodás folyt arról, hogy ez (felfedni, hogy John Connor is gép) a jó lépés-e. Azt hiszem, úgy érezték, muszáj közvetíteni azt az üzenetet a közönségnek, hogy van itt valami új, és ez egy ismeretlen terep. Amiatt aggódtak, hogy az emberek egy rebootként fognak tekinteni a filmre, és egyikünk sem akarta újraalkotni két tökéletes James Cameron-filmet
A sokatmondó előzetes a szükséges rossz
A Számkivetett rendezője, Robert Zemeckis azzal védte a filmjéhez készült előzetest, hogy az emberek szeretik, ha előre tudják, milyen filmet látnak.
Az emberek mindent tudni akarnak, mielőtt megnézik a filmet. Ez egy ilyen dolog. Én nem szeretem, mint egy filmrajongó és mint rendező. A McDonald’s-hoz tudnám hasonlítani. A McDonald’s sikere abban rejlik, hogy nem ér vele meglepetés. Pontosan tudod, milyen íze lesz.
A kritikák ellenére úgy néz ki, a stratégia működik. Jason Blum producer szerint a sokatmondó előzetes szükséges rossz.
Az emberek nem szeretik, de pontosan azok mennek el megnézni a filmet, akik azt mondják, nem tetszik nekik ez a technika. A trailer nem azoknak szól, akik igazán érdekeltek, hanem azoknak, akik nem biztosak benne, hogy meg akarják-e nézni. És őket úgy lehet meggyőzni, ha sokat megmutatunk nekik a filmből
Miért zöld a greenbox vászon?
Filmek esetében a látvány az egyik legfontosabb szempont, így a digitális utómunkálatok varázslatával Hollywood szinte tökéletesre fejlesztette azt. Csak a képzelet szabhat határt.