A Netflix és az Amazon mellett a Strava is a járvány egyik nyertese
A járvány egyik nagy nyertese a Netflix, az otthoni karanténban rengeteg időt töltöttünk a képernyők előtt. Annyira, hogy ez a vállalat részvényeire is szemmel látható hatást gyakorolt. A másik globális haszonszerző az Amazon, amely ellen a franciák karácsonyra bojkottot hirdettek kiskereskedőik védelmében.
Most azonban a Strava adataiból kiderült, hogy a fejlett világ nem csak a kanapén héderelve várta a vakcina érkezését. Globális szinten a nők hatalmas előretörését figyelte meg idén az egyéni szabadidősportokban a Strava applikáció, írja a The Guardian. A sportteljesítmények nyilvántartásának vezető platformja szerint a járvány időszakában különösen a futás, kerékpározás és gyaloglás vált népszerűvé a nők körében.
A Strava 72 millió felhasználója több mint 1,1 milliárd sporttevékenységet töltött fel az elmúlt egy évben, amelyek közül a futó- és bicikliedzések száma közel megkétszereződött, a gyaloglásra vonatkozó feltöltések száma pedig megháromszorozódott a tavalyi időszak adataihoz képest. Simon Klima, a Strava nemzetközi marketingigazgatója szerint a növekedés egy része az új felhasználóknak köszönhető.
Könyvesboltmentés másként: piros bringáján szállítja házhoz a megrendeléseket a milánói könyvkereskedő
A független könyvesboltosok összefogtak az Amazon ellen.
Kapcsolódó cikk
„Még sosem láttunk ehhez fogható kiugrást, amely jóval meghaladta a korábbi adatok alapján számított tendenciákat. Mindez nagyrészt annak köszönhető, hogy a nők sokkal aktívabbak lettek”
– nyilatkozta Klima. Hozzátette, hogy a nők aktivitása minden tekintetben magasnak számít. Ennek több oka is lehet. Korábbi kutatásaik azt mutatták, hogy a nőket a leginkább az tartotta vissza a kerékpározástól, hogy nem érezték magukat biztonságban. A járvány alatt úgy gondolhatták, hogy a kisebb forgalom és a javuló kerékpáros infrastruktúra mellett már nagyobb biztonságban kerékpározhatnak.
A nők és a britek járnak az élen
Globálisan a nők által feltöltött sporttevékenységek száma 45%-kos növekedést mutatott a 18-29 évesek között, és 25%-os növekedést a többi korosztályban, míg a férfiak csupán 10%-kal gyakrabban mentek el sportolni.
Nagy-Britanniában kiugróan jelentős változást produkáltak a nők. A Straván a lakosság 13%-a, mintegy 9 millió felhasználó regisztrált, és a 18-29 évesek körében a növekedés mediánértéke 108%, míg a többi korcsoportban 52-65% között mozgott.
„A kerékpározás mellett futni is egyre több alkalommal mentek az emberek, talán az edzőtermi órák helyett. Az otthoni munkavégzés mellett könnyebben beilleszthető a napi rutinba az edzés, ráadásul a munkába járással töltött idő is felszabadul” – mondta Klima.
Strava SOLOdarity Challenge
We're working out alone, but we're in it together. Thank you to everyone for joining us in staying active and being a good citizen - you've lifted us all up....
A mozgással töltött összes idő mennyisége is nőtt, közel 15%-kal 2019-hez képest. Klima kiemelte, hogy az adatok azt mutatják, hogy a régebbi, eleve aktív felhasználóik is többet mozogtak szabadidejükben.
A britek ebben is az élen jártak. Mindezt az olaszokhoz, spanyolokhoz vagy franciákhoz képest enyhébb kijárási korlátozásokkal magyarázzák, akik között márciustól májusig jelentősen visszaesett a szabadtéren végzett edzések száma.
Viseld bátran az utcán is: az idei nyár legmenőbb darabja a sportos sort
A karantén időszaka után megmarad a kényelmes, laza ruhadarabok iránti igény.
Kapcsolódó cikk
A versenyszervezőket is hasonló módon sújtották a járvány miatti megszorító intézkedések, mint a kulturális rendezvények esetében, rengeteg amatőr sportrendezvény maradt el vagy új időpontban került megrendezésre. Ennek ellenére a szabadidős sportolók 55%-a 2020-ban megdöntötte az egyéni legjobb idejét 5, 10, 21 vagy 42 km-en.