A Netflix és az Amazon mellett a Strava is a járvány egyik nyertese
A járvány egyik nagy nyertese a Netflix, az otthoni karanténban rengeteg időt töltöttünk a képernyők előtt. Annyira, hogy ez a vállalat részvényeire is szemmel látható hatást gyakorolt. A másik globális haszonszerző az Amazon, amely ellen a franciák karácsonyra bojkottot hirdettek kiskereskedőik védelmében.
Most azonban a Strava adataiból kiderült, hogy a fejlett világ nem csak a kanapén héderelve várta a vakcina érkezését. Globális szinten a nők hatalmas előretörését figyelte meg idén az egyéni szabadidősportokban a Strava applikáció, írja a The Guardian. A sportteljesítmények nyilvántartásának vezető platformja szerint a járvány időszakában különösen a futás, kerékpározás és gyaloglás vált népszerűvé a nők körében.
A Strava 72 millió felhasználója több mint 1,1 milliárd sporttevékenységet töltött fel az elmúlt egy évben, amelyek közül a futó- és bicikliedzések száma közel megkétszereződött, a gyaloglásra vonatkozó feltöltések száma pedig megháromszorozódott a tavalyi időszak adataihoz képest. Simon Klima, a Strava nemzetközi marketingigazgatója szerint a növekedés egy része az új felhasználóknak köszönhető.
Könyvesboltmentés másként: piros bringáján szállítja házhoz a megrendeléseket a milánói könyvkereskedő
A független könyvesboltosok összefogtak az Amazon ellen.
Kapcsolódó cikk
„Még sosem láttunk ehhez fogható kiugrást, amely jóval meghaladta a korábbi adatok alapján számított tendenciákat. Mindez nagyrészt annak köszönhető, hogy a nők sokkal aktívabbak lettek”
– nyilatkozta Klima. Hozzátette, hogy a nők aktivitása minden tekintetben magasnak számít. Ennek több oka is lehet. Korábbi kutatásaik azt mutatták, hogy a nőket a leginkább az tartotta vissza a kerékpározástól, hogy nem érezték magukat biztonságban. A járvány alatt úgy gondolhatták, hogy a kisebb forgalom és a javuló kerékpáros infrastruktúra mellett már nagyobb biztonságban kerékpározhatnak.
A nők és a britek járnak az élen
Globálisan a nők által feltöltött sporttevékenységek száma 45%-kos növekedést mutatott a 18-29 évesek között, és 25%-os növekedést a többi korosztályban, míg a férfiak csupán 10%-kal gyakrabban mentek el sportolni.
Nagy-Britanniában kiugróan jelentős változást produkáltak a nők. A Straván a lakosság 13%-a, mintegy 9 millió felhasználó regisztrált, és a 18-29 évesek körében a növekedés mediánértéke 108%, míg a többi korcsoportban 52-65% között mozgott.
„A kerékpározás mellett futni is egyre több alkalommal mentek az emberek, talán az edzőtermi órák helyett. Az otthoni munkavégzés mellett könnyebben beilleszthető a napi rutinba az edzés, ráadásul a munkába járással töltött idő is felszabadul” – mondta Klima.
Strava SOLOdarity Challenge
We're working out alone, but we're in it together. Thank you to everyone for joining us in staying active and being a good citizen - you've lifted us all up. Our SOLOdarity Challenge asked our community of athletes from around the world to show us how they're honoring that commitment and staying connected with their teammates, family and training partners.
A mozgással töltött összes idő mennyisége is nőtt, közel 15%-kal 2019-hez képest. Klima kiemelte, hogy az adatok azt mutatják, hogy a régebbi, eleve aktív felhasználóik is többet mozogtak szabadidejükben.
A britek ebben is az élen jártak. Mindezt az olaszokhoz, spanyolokhoz vagy franciákhoz képest enyhébb kijárási korlátozásokkal magyarázzák, akik között márciustól májusig jelentősen visszaesett a szabadtéren végzett edzések száma.
Viseld bátran az utcán is: az idei nyár legmenőbb darabja a sportos sort
A karantén időszaka után megmarad a kényelmes, laza ruhadarabok iránti igény.
Kapcsolódó cikk
A versenyszervezőket is hasonló módon sújtották a járvány miatti megszorító intézkedések, mint a kulturális rendezvények esetében, rengeteg amatőr sportrendezvény maradt el vagy új időpontban került megrendezésre. Ennek ellenére a szabadidős sportolók 55%-a 2020-ban megdöntötte az egyéni legjobb idejét 5, 10, 21 vagy 42 km-en.