Két, saját műfajában Oscar-díjas alkotó, Giuseppe Tornatore rendező és Nicola Piovani zeneszerző kisfilmjei igyekeznek rábírni az olaszokat, hogy menjenek el beoltatni magukat.

Giuseppe Tornatore azonnal elvállalta a felkérést

A kultúra és a tömegek beoltásának igénye többféleképpen is találkozhat. Németországban az oltópontokra betört a kortárs művészet, Amerikában pedig a kaliforniai Disneylandben várják a beoltandó tömegeket. Az azonban bizonyos, hogy az egyik legfontosabb tényező az oltási hajlandóság növeléséhez a hiteles kommunikáció és a bizonytalanok meggyőzése.

Giuseppe Tornatore Oltas Video 2
Jelenet Az Ölelőszoba Című Kampányfilmből / Fotó: Palazzo Chigi Youtube

Biztosra akart menni Domenico Arcuri, az olasz járványügyi vészhelyzet biztosa, amikor Giuseppe Tornatorét, a Cinema Paradiso Oscar-díjas rendezőjét kérte fel, hogy készítsen az országos kampányhoz az oltási hajlandóságot növelő kisfilmeket. A rendező azonnal igent mondott a felkérésre: félbehagyta a munkáját, amin épp dolgozott, és azonnal nekilátott a kampányszpotok elkészítésének, írja a Repubblica.

Arcuri behívatott magához és megkért, készítsek érzékenyítő kisfilmeket arról, hogy milyen fontos beoltatni magunkat. Azonnal elvállaltam

– mesélte Tornatore a RAI1, az olasz közszolgálati televízió egyik délutáni magazinműsorában, ahol az első videót  is bemutatták a közönségnek. 

Azt nem árulta el, hogy min dolgozik éppen, de azt lehet tudni, hogy várhatóan idén májusban mutatják be Ennio: The Maestro című dokumentumfilmjét a tavaly nyáron elhunyt Ennio Morriconéról, aki a rendező több filmjéhez (Malena, Az óceánjáró zongorista legendája, Cinema Paradiso) is írt zenét.

A bizonytalanokat és azokat, akik nem akarják beoltatni magukat nem hibáztatnunk kellene, hanem megértenünk és segítenünk

– tette hozzá a rendező. Ez az az alapgondolat, amely összeköti a három, de talán négy készülőben lévő társadalmi célú reklámfilmet.

Kapcsolódó cikk

Az első kisfilmben egy idős asszony és a lánya találkoznak. Egy hatalmas átlátszó műanyag ponyván keresztül ölelik meg egymást, pont úgy, ahogyan jelenleg nagyon sok idősek otthonában zajlik a látogatás a járvány kezdete óta. Az anya megkérdezi a lányát, döntött-e már, aki erre azt válaszolja, hogy még nagyon bizonytalan. 

„A kételyek sokat tudnak segíteni, de muszáj szeretned magadat” – mondja az idős hölgy, majd ahogy a fiatal nő távozik, a műanyag fóliát fellebbenti a szél.

 

"La stanza degli abbracci", campagna di comunicazione per la Vaccinazione anti Covid-19

"La stanza degli abbracci" è il titolo del primo di quattro spot, ideati e diretti pro bono da Giuseppe Tornatore, su richiesta del Commissario Straordinario...

„Az elképzelésem szerint semmiképp sem tárgyilagos, informatív, szájbarágós oktatófilmet kívántam forgatni, hanem az érzelmeken keresztül elgondolkodtatni a nézőket. Eddig egy kisfilm-trilógia állt össze. Az első már adásba került, a másodikat már vágják, a harmadik még készül. Talán lesz még egy negyedik is” – magyarázta a szicíliai rendező, aki mozifilmjeivel bizonyította, hogy valóban az érzelmi hatás nagymestere.

Az Oscar-díjas zeneszerző személyes példájával is az oltás mellett kampányol

A szpotok zenéje is egy Oscar-díjas alkotó nevéhez fűződik. Nicola Piovani zongorista-zeneszerző komponálta Az élet szép zenéjét is, két legutóbbi munkája pedig Az első áruló és a Hammamet című filmek zenéje. Ő maga októberben esett át a betegségen, öt hetet kórházban is kellett töltenie. 

„Teljes létbizonytalanságban élünk, ami miatt ideje lenne újragondolnunk az értékrendünket” – nyilatkozta a Repubblicának, miután kiengedték a kórházból.

Kapcsolódó cikk

Olaszországban a WIN közvéleménykutató december végén publikált globális felmérése alapján az oltási hajlandóság éppen megegyezik a világátlaggal: tízből heten szeretnék beoltatni magukat. A közvéleménykutatás adatai alapján jelenleg mindössze az olaszok 10%-a utasítja el a vakcinákat. A Paviai Egyetem hasonló időszakban készített felmérése picit még kedvezőbb adatokat mutat: az olaszok közel 80%-a hajlandó felvenni az oltást, és mindössze 6,5 %-uk igényli, hogy választhasson a vakcinák közül.

A kankalinnal szimbolizált oltóközpontokról már december közepén elindult a Miniszterelnökség kampányfilmje, amely a tömeges oltásnak köszönhetően újjászülető ország gondolatát helyezi a középpontba. 

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet