A Hét kis véletlen humorral tarkított zenés képeskönyv
A Megáll az idő rendezőjének új munkája rendhagyó vizuális és zenei világ teremtésére vállalkozik. Érzékeny alkotás, amely egyfajta “zenés képeskönyv” finom humorral átszőve.
Központi alakja Gertrúd (Rezes Judit), a középkorú énektanárnő és feleség, aki egy kihűlt kapcsolatban él férjével (Mészáros Máté) és nagyfiával (Börcsök Olivér) valahol a nagyvárosban. Fanatikus rajongással vezet egy kórust. A huszonéves Albán (Mészáros Blanka) Londonból érkezett haza. A két nő villámcsapás szerű hatással van egymásra. Gertrúdban egy pillanatra felvillan az újrakezdés lehetősége, de aztán ismét visszaáll az élet “rendetlensége és bizonytalansága”.
Banálisan pontos családképet alkotott Gothár Péter
Gothár Péter etikai vizsgálatot kért a Színművészetinél, maga ellen a szexulális zaklatás ügyében
“A vizsgálat lezárultával az eredményről tájékoztatjuk az egyetem polgárait és a közvéleményt”, olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikk
A film töredezett dialógusokban rajzol meg jellemeket, intim beszélgetésekkel, narratív képsorokkal vázolja fel a banálisan pontos családképet – idézi a közlemény Gothár Péter rendezőt.
A mai tizen-huszonévesek köznapi nyelvhasználatának radikalizmusát ütközteti a kortárs irodalom nyelvi teréből származó idézetekkel, allúziókkal, egyfajta emelkedettebb, lírai regiszterrel
HÉT KIS VÉLETLEN - Előzetes
Gertrúd, a restaurátor férjével és kamaszfiukkal folytatott családi életbe belefáradt középkorú zenetanárnő világát fenekestül felforgatja, mikor váratlanul ...
A főszereplők mellett a filmben Básti Juli, Bezerédy Zoltán, Börcsök Enikő és Znamenák István tűnik fel.
A forgatókönyvet Bognár Péter, Gothár Péter és Németh Gábor jegyzik. A film operatőre Táborosi András, vágója, Szórád Máté, jelmeztervezője Tihanyi Ildikó, díszlettervezője Torma Mária volt. A zeneszerző Selmeczi György, a producerek Kovács Gábor és Pataki Ági, társproducer Kenesei Edina. A filmet a gyártó Filmpartners forgalmazásában vetítik a magyar mozik.
Máté Gábor: Gothár Péter többet veszített annál, mint ami látszik
Nemrég, 2019 őszén Gothár szexuális zaklatási botrányba keveredett, amelynek következtében elbocsátották a Színház- és Filmművészeti Egyetemtől, valamint a budapesti Katona József Színháztól is.
Így magyarázta el Máté Gábor, miért így kezelte a Katona a Gothár Péter-ügyet
Máté Gábor szerint nem rendült meg a Katona József Színház bizalma benne, sőt megerősödött.
Kapcsolódó cikk
A színház igazgatója, Máté Gábor interjút adott a Klubrádión hallható Szavakon túl műsorban Kadarkai Endrének. Máté többek között arról beszélt, milyen nehéz helyzetbe került színházigazgatóként, amikor egyrészt egy általa nagyon jelentős művésznek tartott rendezőtől kellett megválnia, másrészt a kormánysajtó politikai ügyet gyártott az esetből.
Ez az ő [Gothár Péter] életében egy szellemi megvonás. Egy szellemi közegbe, ahová odatartozó volt, annak is vélte magát és az is volt, azt a valamit elvesztette… Nagyon sokat veszített. Többet veszített annál, mint ami látszik
– mondta Máté Gábor, aki azt is elmondta, a kirúgás után egy héttel beszélt Gothárral utoljára, azóta nem kommunikáltak. Máté azt is mondta, ő sokkal több támadásnak lett kitéve, mint Gothár, mivel politikai ügy lett az esetből, és rendkívül megviselte az ügy.
Máté arra a kérdésre igennel válaszolt, hogy ő is a társulat azon tagjai között volt-e, akik a Gothár-ügy miatt pszichiáter segítségét kérték. Igaz, másodszor már nem ment el a szakemberhez, bár utólag azt gondolja, kellett volna. Szerinte megosztotta a Katona társulatát az ügy, közösségi trauma volt az eset.
#MeToo : Így emeli fel a hangját a közösségi média a szexuális zaklatások áldozataiért
Múlt csütörtökön a New York Times megosztott egy cikket Harvey Weinstein szexuális zaklatásai kapcsán. Azóta nők ezrei gyűlnek össze a #MeToo hashtag alatt és osztják meg a világgal szexuális zaklatásuk történetét.