A tervezés hőse: Gae Aulenti előtt tiszteleg a Google a kezdőlapján
Szabad szellemű stílusáról és időtlen Pipistrello lámpájáról ismert Gae Aulenti, ő tervezte az ikonikus párizsi Musée d’Orsay-t is.
A 2000-es évek hajnalán, az új évezred fordulóján már a levegőben érződött, hogy hamarosan új korszak köszönt be. A technológiai fejlődés mindenütt jelen volt és ugrásra készen állt, hogy aztán a 2010-es évektől a mindennapjainkban is berobbanjon. A divatban pedig most ehhez a két évtizeddel ezelőtti korszakhoz nyúltak vissza – ha szerencsénk van, még nem selejteztük ki egykori kedvenc csípőfarmerünket (és bele is férünk), de a régi kiegészítőink között egészen biztosan találunk olyat, amellyel szupertrendik leszünk.
A Bright Side írása alapján bemutatjuk, hogy tíz-húsz év után mely trendek kerültek ismét felszínre 2021-ben.
Arról, hogy a Crocs miért dönthette sorra eladási számainak rekordjait mostanában, miután 2009-ben már-már úgy tűnt, hogy megszűnik a brand, egy korábbi cikkünkben már részletesen írtunk. A lábbelik hatalmas színválasztéka és személyre szabhatósága mellett a kényelem is mellettük szól.
Az edényformájú Surda- vagy halászsapka az angolszász világban a ’80-as években robbant be a hiphop zenével együtt, majd a 2000-es években Jay-Z-nek köszönhetően terjedt el immár a mainstream kultúrában is. Igazából sosem ment ki a divatból, és ma olyan sztárok outfitjéhez is hozzátartozik, mint Bella Hadid, Kylie Jenner vagy Billie Eilish.
A 2000-es évek a hajgumik, csatok és egyéb fodrászati kiegészítők aranykora volt: minél többfélét tudtál magadra aggatni, annál menőbbnek tartottak. Ezek a többféle méretben és színben kapható lepke formájú hajcsiptetők annyira divatosnak számítottak, hogy a celebek is ilyet hordtak a tévében és a vörös szőnyeges felvonulásaik alkalmával.
A csípőnadrág nagy visszatéréséről is beszámoltunk már korábban, ám ezt az eleve megosztó trendet azok biztosan nem fogadják kitörő örömmel, akik már húsz éve sem szívesen mutogatták a hasukat. Az egykor Christina Aguilera és Britney Spears névjegyének számító trend talán egy időre kiüti a végtelen ideje egyeduralkodó skinny-t.
Két évtizede a mobiltelefon hatalmas újdonságnak számított. A ’90-es évek végén elterjedt első, féltégla méretű modellek után kezdtek megjelenni az egyre kisebb, szinte gyufásdoboz méretűre összehajtható telefonok. A nők különféle csillogó fityegőkkel tették egyedivé a készülékeiket: az akkori telefonokon egy külön pici lyukat is kialakítottak csak erre a célra. Bár a mostani mobilokon már nincsenek ilyen lyukak, a celebek megoldották: a telefontokba fűzik a kis fityegőket.
Paris Hilton, ha éppen nem valamelyik vörös szőnyegen vonult, valószínűleg a védjegyévé vált rózsaszín plüssmelegítőben kapták le a paparazzik, ami persze a brandnek is sokat hozott a konyhára. Most itt az alkalom, hogy újra megszedje magát a cég.
A franciák baguette-jéhez hasonlították azt a hónalj alá csapható kis női táskát, amely funkcionalitásában sokan kételkedtek, mégis hatalmas sikert aratott. A Fendi divatház 1997-ben dobta piacra, és bár mindig is lehetett kapni, 2019-ben újra bevetették. A többi nagy márka is elkészítette belőle a saját változatát, így már minden stílushoz kiválaszthatjuk a megfelelő táskát.
Húsz évvel ezelőtt a nők főleg hajpántként hordták a különféle kendőket. Manapság a legnevesebb divattervezők karolták fel ezt a szerénynek számító kiegészítőt azzal, hogy a 2020-2021-es őszi-téli kollekcióikban felvitték a kifutókra is. A kendők-sálak pedig bizonyították, hogy bármely összeállítás méltó kiegészítője lehet.
A 2000-es évek őrülete, a színes lencsék is visszatértek! A celebek már idén nyáron megmutatták a világnak a közösségi oldalaikon, hogy a szemünk védelmét nem csak szigorú színek biztosíthatják, hanem láthatjuk rózsaszínben is a világot.
Valaki szereti, valaki nem, de az tagadhatatlan, hogy a 2000-es évekre egyik legjellemzőbb trend a teljes farmerviselet. Alul és felül is farmert hordott Victoria Beckham, Naomi Campbell, Britney Spears és Justin Timberlake 2001-ben – vajon mostanában láthatjuk őket ilyet szetben?
Ha érdekel a divat világa, további cikkeket találsz a témában Design rovatunkban.
A PizzaSmile divatmárka Croc táskája már a divatiparnak is túlzás.
Szabad szellemű stílusáról és időtlen Pipistrello lámpájáról ismert Gae Aulenti, ő tervezte az ikonikus párizsi Musée d’Orsay-t is.
Nagy előrelépés a környezetvédelem tekintetében.
Tizenöt nemzetközi elismerésben részesült.
A héten kezdi is a feladatait.
Az Adidas az Instagramon a mellbimbókat kisatírozva osztotta meg a kampányfotót.
Felfoghatatlan árakon mentek el a néhai divattervező cipői.
Azt akarja, hogy a ruhákban mindenki magabiztosnak érezze magát.
Ők nyitják a Párizsi Divathetet.
Olyan ruhákon keresztül ismerhetjük meg az írónőt, amikkel korábban sose társítottuk volna.
Ez Kardashian első nagy divatkampánya 2014 óta.
Jól olvastad.
Sokan lemondták a bemutatót a járvány miatt, úgyhogy a márka meglepetésvendégekkel próbálta feldobni a hangulatot.
Betegségben halt meg.
Elérhető árakra törekszenek az együttműködés során.
Újabb furcsa kampány a PETA-tól.
Két éve szenvedett a rák agresszív formájával.
Vannak emberek, akik nem elégednek meg az általánosnak mondható ingatlanokkal.
Bakiparádé, néhány trollkodással.
Ti mennyire értetek egyet ezzel a válogatással? Van még olyan trend, amelyet ki nem állhattok?
Többet nyerhetünk a kreatív tippekkel, mint egy “hazacsempészett” szállodai köntössel.
Ezeket a hirdetéseket kiagyaló kreatívok nem a megszokott sémák alapján gondolkodtak.
A facepalm a megfelelő reakció a legtöbb esetben.
Néhány egyszerű trükkel nagyot nőhetünk mások szemében.
Az ékszerek 40-120 fontba kerülnek.
Az íz és a minőség marad a régi.
A féltéglányi okosórát, a nyomógombos vezetékes telefont és a navigációs rendszert meg is haladtuk már.
Ti milyen hétköznapi tárgyakat reformálnátok meg?
Vajon melyik trend fog ismét köztünk kísérteni?
A díjazottak a szakmai elismerés mellett egy kommunikációs támogató csomagban is részesülnek, így még több helyen ismerhetik meg a nyertes projekteket és az alkotásokat.
A győztes hallgatóknak a támogatáson felül lehetőségük lesz külföldi és belföldi kiállításokon, szakmai rendezvényeken az adott szak nagyköveteként az egyetemet képviselni.
A nemzetközi közönség körében is nagyon népszerű volt az ötlet.
A Lego folyamatosan új anyagokkal kísérletezik a fenntarthatóság érdekében.
A résztvevő fiatalok inspiráló, zöld kezdeményezéseket és vállalkozásokat ismerhetnek meg, valós startup ismereteket szerezhetnek interaktív foglalkozásokon, valamint design workshopokon dolgozhatják ki terveiket.
Az idei rendezvény fókuszában a diverzitás áll, a közreműködő designerek és szervezetek munkájuk, a társadalmi sokféleség és az inkluzivitás közötti kapcsolatokat vizsgálják.
Az idei év témája a koronavírus-járvány utáni új normalitás, ennek megfelelően előnyben részesítik az online formában is megtartható programokat.