Felháborító vagy nem, a többezres követőtáborral rendelkező Instagram-sztárok, bloggerek gyakran ingyen élvezhetik a luxust. Egyes vállalatok ugyanis komoly reklámfelületet látnak a közösségi médiában. Azonban Ausztráliában néhány szakács ennek szeretne véget vetni.
Nem olyan rég él a köztudatban az influenszer, a blogger vagy a youtuber kifejezés. A mai és a jövőbeli generációk foglalkozása sokszor a közösségi média felületeire korlátozódik. Ettől függetlenül, a született értékesítők, némi kreativitással megáldva komoly milliókat tehetnek zsebre, ha ügyesen használják ezeket a felületeket.
Léteznek olyan oldalak, amelyekre érdemes odafigyelni, de ebből van kevesebb. A többség, be kell látni, életmód – tehát bioétel, fitness és társai –, luxusruhák, sminkek vagy utazás témakörben gyárt tartalmakat. Ezeket az influenszereket többnyire két okból követik: vagy azért, mert a külső szemlélő számára vonzó életmódot folytatnak, vagy az előbbi ok miatt, kiegészítve azzal a plusz elemmel, hogy a hirdetett termékeket meg is veszik a követők. Azt talán már sokan sejtik, hogy a luxuscikkeket, utazásokat, finom vacsorákat a tartalomgyártók gyakran ingyen kapják. Cserébe természetesen írniuk, posztolniuk is kell róluk.
Dely Ábris az influenszerekről: „Akkor vagy sikeres, ha valóban érdekled az embereket”
Dely Ábris a Creatinsta influencer-ügynökség ügyvezetője és társtulajdonosa. 16 éves korától saját cégével közösségi média kampányokat tervezett és kivitelezett az angol piacra, de marketinges tudását Taiwanra on kamatoztatta. Miután úgy látta, hogy a magyar piac nem igazán tudja sikeresen kiaknázni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, megalapította a Creatinsta ügynökséget, a Kereskedelmi Marketing Trendekkel közösen, hogy ebben nyújtson segítséget.
Ausztráliában néhány mesterszakács felszólalt, és a jövőben szeretnék megtagadni az influenszerektől az ingyen étkezést. Duncan Welgemoed vagy Matt Moran is nyíltan elmondta, hogy azért, mert valaki többezres követőtáborral rendelkezik, nem jelent ingyen ételt. Welgemoed szerint a bejövő pénz nem exponálást követően érkezik. Valószínűleg, ebben az is benne van, hogy az éttermek egy része nem egy Instagram-poszt miatt szeretne vendégeket. Azt hozzá kell tenni, hogy nem minden étterem osztja ezt a véleményt, és értékesítési stratégiájukat nem sérti, ha egy influenszer ingyen vacsoráért cserébe ír róluk egy bejegyzést.