Felháborító vagy nem, a többezres követőtáborral rendelkező Instagram-sztárok, bloggerek gyakran ingyen élvezhetik a luxust. Egyes vállalatok ugyanis komoly reklámfelületet látnak a közösségi médiában. Azonban Ausztráliában néhány szakács ennek szeretne véget vetni.

Nem olyan rég él a köztudatban az influenszer, a blogger vagy a youtuber kifejezés. A mai és a jövőbeli generációk foglalkozása sokszor a közösségi média felületeire korlátozódik. Ettől függetlenül, a született értékesítők, némi kreativitással megáldva komoly milliókat tehetnek zsebre, ha ügyesen használják ezeket a felületeket.

giphy
Igaza van, az ételt élvezni kell / Fotó: Ocko Tv

Léteznek olyan oldalak, amelyekre érdemes odafigyelni, de ebből van kevesebb. A többség, be kell látni, életmód – tehát bioétel, fitness és társai –, luxusruhák, sminkek vagy utazás témakörben gyárt tartalmakat. Ezeket az influenszereket többnyire két okból követik: vagy azért, mert a külső szemlélő számára vonzó életmódot folytatnak, vagy az előbbi ok miatt, kiegészítve azzal a plusz elemmel, hogy a hirdetett termékeket meg is veszik a követők. Azt talán már sokan sejtik, hogy a luxuscikkeket, utazásokat, finom vacsorákat a tartalomgyártók gyakran ingyen kapják. Cserébe természetesen írniuk, posztolniuk is kell róluk.

Dely Ábris az influenszerekről: „Akkor vagy sikeres, ha valóban érdekled az embereket”

Dely Ábris a Creatinsta influencer-ügynökség ügyvezetője és társtulajdonosa. 16 éves korától saját cégével közösségi média kampányokat tervezett és kivitelezett az angol piacra, de marketinges tudását Taiwanra on kamatoztatta. Miután úgy látta, hogy a magyar piac nem igazán tudja sikeresen kiaknázni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, megalapította a Creatinsta ügynökséget, a Kereskedelmi Marketing Trendekkel közösen, hogy ebben nyújtson segítséget.

Ausztráliában néhány mesterszakács felszólalt, és a jövőben szeretnék megtagadni az influenszerektől az ingyen étkezést. Duncan Welgemoed vagy Matt Moran is nyíltan elmondta, hogy azért, mert valaki többezres követőtáborral rendelkezik, nem jelent ingyen ételt. Welgemoed szerint a bejövő pénz nem exponálást követően érkezik. Valószínűleg, ebben az is benne van, hogy az éttermek egy része nem egy Instagram-poszt miatt szeretne vendégeket. Azt hozzá kell tenni, hogy nem minden étterem osztja ezt a véleményt, és értékesítési stratégiájukat nem sérti, ha egy influenszer ingyen vacsoráért cserébe ír róluk egy bejegyzést.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

goballoon.hu - 2024 július - LinkMarketing - 6

Felkészülés a hőlégballonos repülésre

Ma már nem úgy készülünk egy hőlégballonos sétarepülésre, mint a 2019-ben megjelent “A hőlégballon” című film szereplői, akik az NDK-ból próbáltak megszökni egy ilyen légijárművel.

Qatar-WC

Hogyan fogadjunk a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra

Már majdnem itt az ideje a világ legrangosabb tornájának – a 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak. Az idei év sok újítással jár. Az egyik az, hogy ez az első alkalom, hogy egy közel-keleti ország ad otthont a világbajnokságnak.

alvás pihentető alvás tippek alváshoz egészséges alvás egészséges életmód

Ezeket edd, és ezeket kerüld, ha nem tudsz aludni

Jó alvás nélkül nincsenek jó nappalaink, de még rosszabb, hogy nem lehetünk teljesen egészségesek sem. Sokan szenvednek kialvatlanságban anélkül, hogy foglalkoznának vele, pedig komoly következményei lehetnek, ha hosszútávon nem tudunk megfelelően pihenni.

betegség hírességek hírességek betegségei maria cross halle berry lil wayne tom hanks toni braxton catherine zeta-jones 4

Hírességek, akik krónikus betegséggel élnek

A betegség nem válogat. A következő sztárok mind megvívták a maguk harcát különböző egészségi problémákkal és saját példájukon keresztül bebizonyították, hogy krónikus betegségekkel is lehet együtt élni, mégpedig boldog életet.