A Universal Music Group (UMG) egyik raktára még 2008-ban égett le, egy tűzvész során. A veszteség hatalmas, jelenleg több művész is pert indított a cég ellen.
A Hole, Tupac, Tom Pretty és a Soundgarden együttes is beperelte a Universal Stúdió alcégét, a Universal Music Group-ot. Egy 2008-as tűzvész során ugyanis rengeteg hangfelvétel odaveszett, és a lista mostanra lett teljes, amely olyan előadók eredeti dalait érinti, mint Cher, Dolly Parton, a Limp Bizkit vagy a fent említett művészek. Nemrég Bryan Adams felvette a kapcsolatot a stúdióval, hogy egyik korábbi, ’80-as évekbeli albumát (Reckless) újra kiadják. Adams a New York Times-nak mesélte el, hogy a UMG-nek szinte egyetlen eredeti felvétele sincs az albumról.
Courtney Love szintén kifakadt a történtek miatt, és a művészeket érintő bizonytalanságról beszélt.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Senki sem tudja biztosan, mégis mi veszett oda a stúdió birtokában lévő felvételek közül. Szörnyű, hogy az emberek hisznek a zeneiparban, de az azt működtető fejesek mindeközben olyan dolgokat engednek meg maguknak, amit a legrosszabb ellenségemnek sem kívánok. Kultúránk egy része elpusztult, a UMG mégis ugyanúgy működik, mintha mi sem történt volna[/perfectpullquote]
– fakadt ki az énekesnő.
Válaszként, a stúdió vezetője, Randy Aronson elmondta, a leltári gyakorlatok évtizedekig nem voltak megfelelőek, és a felvételi eljárásokba való befektetést is elmulasztották. Ezek eredményezték a hanglemezjegyzékek közötti összevisszaságot. Azt is hozzátette, hogy a UMG tudta, milyen művészek felvételei sorakoztak a polcokon, de ez a tudás egyre zavarosabb lett.
Itt van Cher első száma az ABBA-dalokat feldolgozó új albumáról!
A Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) olyan uptempo klub dallam, amit valószínűleg simán lehet majd hallani Sohoban is a közeljövőben. Mark Taylor a producere, akivel Cher már régóta dolgozik együtt. Az ABBA-számokat feldolgozó album többi része szeptember 28-án jelenik meg.
Az egyéni dalok, rekordok után meghatározatlan számú demó és más felvételek jöttek létre, amelyeket soha nem adtak ki. A vizsgálatok során úgy vélték, a másolatok letöltésére irányuló kutatás után a felvételek egyötödét visszanyerték. A második vizsgálat már folyamatban van azok után a hanganyagok után, amelyeket még nem találtak meg.