Nemzetközi mentorprogram a divatszakmában
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) szakmai partnerségének köszönhetően az első nemzetközi mentorprogram három résztvevője két szezonon keresztül lehet jelen a NuORDER digitális üzleti platformján, amely számos eszközzel segíti a tervezőket exporttevékenységük növelésében – olvasható az MTI közleményében.
Milan Fashion Week alatt több magyar divatmárka is megjelenik
Magyar márkák lehetőséget kaptak arra, hogy a programban állítsák ki kollekciójukat.
Kapcsolódó cikk
A felületen az érdeklődők a tervezők következő év tavaszi-nyári kollekcióit tekinthetik meg, míg az őszi-téli szezonra készített darabok február 18. és április 15. között lesznek elérhetőek. A platform segítségével a három magyar tervező a virtuális térben ugyan, de elérhetik a magas vásárlóerőt képviselő külföldi megrendelőket és növelhetik eladásaik számát.
Mindehhez számos eszköz áll a rendelkezésükre: egy digitális katalógus, egy line sheet, valamint 360 fokos képek és virtuális bemutatótermek. A felület mindemellett kiválóan használható márkaépítésre is, hiszen lehetőséget ad a divattervezőkről szóló történetek és érdekességek megosztására.
A magyar divat külföldi térhódítása
A NuORDER digtális üzleti platformja 2020 szeptembere óta támogatja a CNMI által kiválasztott márkák értékesítési folyamatait. A felület megoldást kínál a vírushelyzet miatt kialakult helyzetre, azáltal, hogy egyesíti a digitális és a fizikai teret a márkák, a buyerek és a kiskereskedők között.
Büszkeség, hogy hazai divattervezők is szerepelnek a digitális kereskedelem világának egyik legmeghatározóbb online platformján. A NuORDER számadatai magukért beszélnek: több mint 2000 márka képviselteti magát a felületen, akik közel félmillió kiskereskedőhöz juttathatják el termékeiket az oldal által. Ráadásul egy fizikai üzlettel szemben mindez 365 napon keresztül adott számukra
– nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.
A felületnek köszönhetően a szereplők könnyebben alkalmazkodhatnak a megváltozott gazdasági helyzet hozta kihívásokhoz, hiszen készletük teljes egészét áthelyezhetik az online térbe, amellyel a fizikai üzletekhez képest sokkal szélesebb közönséget érhetnek el költséghatékony módon.
Az MDDÜ és a CNMI még 2018 augusztusában kötött stratégiai megállapodást azzal a céllal, hogy elősegítsék a hazai divatipari szereplők nemzetközi piacra való belépését. Ennek részeként indították útjára a nemzetközi mentorprogramot, amely a külföldi terjeszkedéshez szükséges ismeretekkel vértezi fel a divattervezőket.