Mindig is kíváncsi voltál, milyen lehetne a kedvenc festményed a való életben? Inge Prader közelebb hozott minket az egyik nagy vágyunkhoz, hiszen Klimt festményei hús-vér emberekkel csodálhatók!
Picasso rekordját is megdöntötte Gustav Kimt
Az osztrák származású Gustav Klimt a szecessziós irányzat egyik legismertebb képviselője. Sőt, napjainkban az ő képei cserélnek gazdát a legdrágábban. A Landhaus am Attersee festménye 29 128 000 dollárért (azaz több mint 7 milliárd forint) kelt el 2003 novemberében. De ez elenyésző volt a három évvel későbbihez képest: 135 millió dollárért (több mint 37 milliárd forint) vásárolta meg a Neue Galerie New York az Adele Bloch-Bauer I című festményét. Ha ezen nem csodálkoznánk akkorát, akkor itt van még egy érdekesség: ezzel a tranzakcióval megdöntötte Gustav Klimt Picasso rekordját.
A képek felértékelődése komoly peres ügyekhez is vezetett, ugyanis számos kép korábban ausztriai zsidó családok tulajdonában volt – nem egyszer ők voltak a megrendelők vagy mecénások –, amit a nácik lefoglaltak. Az elmúlt években több jogos örökös kapta vissza így festményét.
Még a Google is megemlékezett születési évfordulójáról
2012-ben, születésének 150. évfordulójára Bécsben több kiállítással emlékeztek meg a művészről, ugyanilyen célból pedig július 14-én a Google egy speciális emléklogót, úgynevezett google doodle-t készített neki.
Klimt festményei kapcsán 1896-tól átalakulás figyelhető meg, a nőalakok kibontott hajjal, kihívóan szerepelnek a korábbi szemérmes és allegorikus ábrázolásmódtól eltérően.
A kései képekben bizonyos mértékig az aranykorszak emberiségképeinek, a nagy ciklusoknak és allegóriáknak a folytatásait fedezhetjük fel: Klimtet megint az élet körforgása foglalkoztatta. Végképp elmarad minden utalás a társadalmi történésekre és intézményekre. Hiányzik minden ikonográfiai elem, ami az értelmezést segíthetné, és mert az alakok között sem fedezhető fel cselekménybeli kapcsolat, ezért nem egyszerű feladat megfejteni a képek üzenetét.
A szintén osztrák Inge Prader élénk és színes rekreációi Klimt 1899-10-ig tehető arany-korszakát idézik meg. A fotók gyakran buják, erotikus jeleneteket fednek fel, és a modellek meglehetősen meztelenek.
A fotósorozatot a Life Ball – Európa egyik legismertebb jótékonysági eseménye, ahol AIDS- és HIV-fertőzés ellen harcolnak, segítenek – egyik műsorszáma részeként mutatták be, ahol elaléltak az emberek a kreatív és érdekes újragondolástól.