A Nivea világszerte ismert és elismert márka, azonban ez most megváltozhat. Egyik vezetőjük homofób kijelentése után az FCB reklámügynökség megszakította a céggel a kapcsolatot.
A világ egyre nyitottabb az LMBTQ-közösségre, és ha tolerancia szempontjából még van is mit fejlődni, a platformok jóval többet foglalkoznak a homoszexualitást érintő témákkal, mint előtte bármikor. Ezért is kérdéses, hova vezet majd a Nivea kijelentése, mely szerint ők nem készítenek olyan reklámot, amelyben akár csak utalás történik a homoszexualitásra. Az FCB-vel (Foote, Cone & Belding) való szerződésük ezután fel is bomlott.

A kijelentés állítólag egy vezető beosztottól származik, aki konferenciahívást bonyolított az FCB-vel, azonban azzal nem számolt, hogy a reklámügynökség egyik tagja homoszexuális. A kérés azután érkezett, miután az ügynökség a Nivea egyik bőrápolójának hirdetésével kapcsolatban megosztotta kreatív gondolatait. Ebben azt ajánlotta, hogy a reklámban két férfi keze összeérhetne, miközben használják a terméket.
Ellen Page Donald Trump amerikai alelnök homofóbiáját bírálta
A műsorvezető, Stephen Colbert arról kérdezte a színésznőt, jobbnak látja-e Hollywood hozzáállását az LMBTQ-közösség felé. Page szerint egyértelműen van változás, de bőven lenne még hova fejlődni, és reméli, ez gyorsan bekövetkezik. írta Reynard a Twitteren. Svájc jelenleg a 22. helyen áll Észtország és Magyarország mögött az LMBTQ emberek elfogadását illető hivatalos ranglistáján.
Az Ad Age magazin szerint a Nivea kérése amolyan utolsó szalmaszál volt, és bőven elég volt ahhoz, hogy szétszakítsa a több mint 100 éve tartó partnerségüket. A Nivea az FCB bevételének 1%-át teszi ki, de ettől függetlenül nem újítják meg a 2019 végén lejáró szerződést. Mivel a kijelentés abszolút nulla toleranciáról tanúskodik, és a sokszínűség ellen irányul, több vásárló felháborodott. Egy Twitter-felhasználó a következőket írta ki, Nivea krémmel a szemetesben: „A Nivea nem meleg? Akkor nem használom.”