Vannak művészek, akik a félelmeket vagy a borzalmakat általában ildomosnak tekintik testközelből, mindenféle finomkodás nélkül a befogadó elé tárni. Ilyenek például a furcsa anatómiai torzulások vizualitására építő Adam Wallacavage, Sarah Davey és Sarina Brewer munkái. Vannak azonban olyan művészek, akik bizarr és hátborzongató intuícióikat ötletes, vicces formában prezentálják.
Verebics Ágnes 2000-től 2006-ig Tölg-Molnár Zoltán tanítványa volt a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, 2004-ben pedig a Marseille-i Ecole Superieur Des Beaux Arts-on is tanult. Munkáinak alaptémái az önreflexitás, az emberközpontúság és a fantasztikum. Ready-made stílusú apró installációitól kezdve már-már fotorealisztikus, horrorisztikus festményeiig minden munkájára jellemző a képzelőerő egyedi megragadása és formába öntése.
My Freaks című tárlatát a kArton Galériában főként festményei képezik, de egy egész falat töltenek meg humoros, erős társadalomkritikai reflexióval felruházott apró szobrai és installációi.
Ezek gyűjtőneve a Horror vacui, amely egy általános képzőművészeti kifejezés az üres tértől való irtózástól. A tárlaton ez inkább arra utalhat, hogy a kiállítási tárgyak jelentéstartalma kíván hiánypótló lenni.
A kommunikációnkban keletkezett űrt akarja betölteni, témákra reagál, amelyekről manapság sokan nem szeretnének beszélni, legyen az akár az indokolatlan rendőri brutalitás, a menekültek méltatlan helyzete vagy a kultúra eltárgyiasítása. Legutóbbira jó példa a Mozart Kugeln marcipános desszert csomagolásával ékesített Mozart mellszobor miniatúrája. Egyszerre teszi komolytalanná, mégis egyedivé és némiképp elszomorítóvá is a kis szobrot, mivel a híres zeneszerzőt már nem csak művészete alapján ismerjük fel. Manapság, talán ha valaki meghallja a Mozart nevet, lehet, hogy a desszert jut először eszébe, és nem a Varázsfuvola vagy a Cozí fan tutte.
Figyelemreméltó részei a kiállításnak azon festmények, melyek a Kellemetlen fószerek gyűjtőcímet kapták. Ezeken a festményeken Verebics bravúrosan ábrázolja olyan közéleti személyiségek tekintetét, akik gondolkodásmódjukkal káros hatással vannak a társadalomra. Már a cím is egy könnyed csipkelődés és kemény kritika egyszerre.
Önmagában az egy jó érzékű fricska, hogy pusztán a homlokuk és szemük alapján be lehet őket azonosítani. Vlagyimir Putyin, Donald Trump vagy épp Kim Dzsongun érzelemmentes tekintete sokatmondó és sokkoló.
Nagyobb méretű olajfestményei közül néhány sorozat került kiállításra. Nagyon megkapó például a Légszomj I.,II., ahol a festményeket látva szinte érezni, milyen nehezen kaphat levegőt a kép szereplője. Realisztikus egyben, mégis fantazmagórikus. A Latex-man I,,II.,III. például a Watchmen sötét, morózus, lebilincselően érdekes képregényfiguráira emlékeztet. Sokatmondó darab még a Guerilla, amelyen egy ember vérző gorillamaszkot visel, valamint a Magyar virtus című kép, amelyen az emberi testhez tartozó fejet szertágazó puskák alkotják. Mindkét mű arról a gondolkodás nélküli, folytonos támadási pozícióról kíván húsbavágóan beszélni, amely csak és kizárólag a fegyverek használatát tartja megfelelően a problémák megoldására.
Verebics Ágnes művészetét éleslátása és merészsége teszi kiemelkedővé, valamint precizitása és komplex alkotói gondolkodása könnyedén, sallang nélkül megragadható munkáiban. Törekvése, hogy személyes, intim és egyben mások gondolatait is képviselő alkotásain keresztül megtalálja közönségét, maradéktalanul teljesül. Fontos társadalmi problémákat jelöl ki alaptémának, valamint saját gondolatait legalább annyira precízen alkotja meg ezekről a jelenségekről, mint ahogyan vélhetőleg még sok millió emberét.