Idén 100 éves lett a Bauhaus, melynek örömére több világmárka logóját alkották újra a német minimalista stílus tiszteletére. A 99designs által szervezett versenyen olyan márkák feliratait látni, mint a Netflix vagy az Apple. Az eredmény önmagáért beszél.
Walter Gropius 1919-ben hozta létre a máig híres Bauhaus-intézményt, amit sajnos a Gestapo 1933-ban becsukatott. Ettől függetlenül hatása a mai napig tart, hiszen számos modern márka használ hasonló, minimalista stílust. Ide tartozik például az IKEA vagy az Apple is.
Azok a márkák, amelyek eleve minimalista stílust használnak, híres Bauhaus-tervezőktől vettek példát. A Burger King vagy az Android logója a Bauhaus-kiállítások posztereit idézik. Az újragondolt alkotások a Bauhaust még általánosabb oldalról közelítették meg. Így lett az Apple lapos ikonja egy súlyosabb, árnyékolt gömb, a Google felirat pedig egy sorozatos félkörré alakult.
Az utca mint galéria: Plakátkultúra Magyarországon
A modern művészi plakát nem csupán a beléágyazott szöveges információ kísérője, hanem képi elemei autonóm módon igazolják az elbeszélt tartalmakat is. A plakátok a 19. század óta a kereskedelem, a kultúra és a politika szervezőiként vannak jelen, nem csupán értékes kordokumentumként, hanem önálló művészeti ágként is működve.
Patrick Llewellyn, a 99designs vezérigazgatója elárulta, sok művész aggódott, hogy az elektronika és a tömegtermelés a művészet végét jelenti majd. Llewellyn szerint a Bauhaus ebben lehet iránymutató, hiszen sikere a minimalizmusban és az állandó inspirációban rejlik. A Bauhaus-csoport a változás és az előrehaladás inspirálta, és ezt a filozófiát érdemes a mai kreatív embereknek is követni.