Mintegy 80 iparági szereplőt vont be oktatásfejlesztési programjaiba a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), amely idén eddig 5 egyetemi, üzleti és szakmai partnerrel működött együtt, csaknem 40 divat- és formatervezőnek nyújtott vállalkozásfejlesztési segítséget, a szakképzésfejlesztést szolgáló kerekasztal-beszélgetései során pedig 35 iparági szereplőt és szakértőt szólaltatott meg.

MDDÜ: Stabil szakmai támogatás az oktatásfejlesztési programokkal

Az MDDÜ megalakulása óta biztosít stabil szakmai támogatást az iparági szereplőknek oktatásfejlesztési programjaival, amelyek perspektívát nyújtanak a divat és design területén tanuló és dolgozó fiatalok számára, valamint elősegítik az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében. A sikerrel futó mentorprogramok és rendszeres kreatívipari szakmai párbeszédek mellett az MDDÜ idén is kiemelt figyelmet fordít a divatipari szakképzésfejlesztés támogatására is — közölte az ügynökség hétfőn az MTI-vel.

Mint a közlemény emlékeztet, 2018-as megalapítása óta az MDDÜ négy fő pillér mentén valósítja meg programjait, ennek egyike az oktatásfejlesztés támogatása.

MDDÜ HDFA oktatásfejlesztés Bata Jakab zsófia
A divat és design területén tanuló fiatalok számára készített videós workshop, podcast és egyéb oktatási anyagok hatalmas népszerűségnek örvendenek, már csaknem 55 ezer megtekintést eredményeztek az MDDÜ Youtube-csatornáján. / Fotó: HDFA Facebook oldala

Bár a négy terület egyaránt hangsúlyos, az év első hónapjaiban leginkább az oktatásfejlesztés került előtérbe.

Megfelelő oktatással, szemléletformáló tevékenységgel képessé válik a hazai divat- és designpiac arra, hogy teljes paradigmaváltáson essen át annak érdekében, hogy valódi gazdasági húzóágazattá válhasson és elismert szerepet foglalhasson el mind Közép-Európa, mind a globális divat- és designipar szintjén. Hazai és nemzetközi tudástranszfert támogató programok, szakmai fórumok és tematikus események megvalósításával, valamint a vállalkozói tudás fejlesztésével az iparági szakemberek teljes képet kaphatnak a piac működéséről, a szakképzésben és felsőoktatásban résztvevő diákok számára pedig ismét vonzóvá válhatnak az iparágon belüli hiányszakmák

— idézi a közlemény Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját.

Felhívják a diákok figyelmét a divatipar hiányszakmáira

Az oktatásfejlesztés keretében fontos célkitűzés a szakmai kapcsolatok és partnerségek folyamatos bővítése hazai és nemzetközi szinten is. Ennek jegyében indult el februárban az MDDÜ és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) stratégiai együttműködése, melynek során az ügynökség a körforgásos gazdaság témakörével kapcsolódik be a MOME kurzushetébe és a témát további képzéssel is elmélyíti. A legjobb koncepciót kidolgozó csapatok bekerülnek az MDDÜ Young Talents Programjába, amely szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek — áll a közleményben.

Az MDDÜ tájékoztatása szerint programjaik versenyképes életpályamodellek bemutatásával hívják fel a diákok figyelmét a magyar divatipar hiányszakmáira. A meglévő partnerek mellett újabb együttműködések is létrejöttek, így indult el az OTP Fáy András Alapítvánnyal közös, országos pályaorientációs program, amelyen online kerekasztal-beszélgetések, workshopok és webináriumok is megvalósulnak.

A divat és design területén tanuló fiatalok számára készített videós workshop, podcast és egyéb oktatási anyagok hatalmas népszerűségnek örvendenek, már csaknem 55 ezer megtekintést eredményeztek az MDDÜ Youtube-csatornáján — számolt be az eredményekről az ügynökség.

Kapcsolódó cikk

A fiatalok iparági bevonása érdekében tovább bővült az MDDÜ és a Startup Campus együttműködése is: idén a harmadik HFDA Startup Program megvalósítása mellett az ügynökség szakmai partnerként csatlakozott az Egyesült Államokból indult, háromnapos hétvégi ötletversenyhez, a Techstars Startup Weekendhez, a divatipari szakképzésfejlesztést támogató programja keretében pedig részt vesz a Startup Campus InnoGEN ifjúsági programjában is.

Eredményesnek bizonyultak a mentorprogramok is

A közlemény szerint meggyőző eredményeket hoztak az MDDÜ sikerrel futó mentorprogramjai is.

A divat területén a külföldi érvényesülésre koncentráló, 2. nemzetközi mentorprogramban kilenc magyar márka képviselhette Magyarországot a 64. Milano Fashion Weeken, majd a hazai stabilitásra fókuszáló 2. magyar mentorprogram öt tervezőjével kiegészülve megjelentek a márciusi Budapest Central European Fashion Weeken is — idézte fel az ügynökség.

A közlemény szerint az MDDÜ design divíziója is sikerrel zárta a már második alkalommal megvalósult design START és a design SPEED mentorprogramokat. Előbbi a feltörekvő magyar formatervezők stabilitását támogatja, míg utóbbi a már stabil márkák nemzetközi piacra lépését segíti. Mindkét program esetében nívós díjakról, külföldi sajtómegjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be a résztvevők — közölték.

A képzések végeztével egyidejűleg elindult a jelentkezés a következő programokra is, így májusban újabb tíz piacérett, magyar designvállalkozás fejlődését támogatja az MDDÜ — áll az ügynökség közleményében.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet