Post Malone-tól Nicki Minaj-ig számos sztár és influenszer viseli. Questlove révén már az Oscar vörös szőnyegén is megfordult egy igazán ünnepi példány. A Crocs papucsot a kisgyerekektől az idősekig mindenki hordhatja.

Crocs, az igazán megosztó papucs

Time magazine az 50 valaha volt legrosszabb találmány közé választotta. A Crocs papucsok azonban manapság virágkorukat élik: néhány híresség és influenszer kampányának köszönhetően már a használt piacon is lekörözték a bumfordi fröccsöntött papucsok a sportcipőket, írja a The Guardian

A múlt héten, miután Nicki Minaj rapper feltöltött az Instagramra egy fotót, amelyen egy vadító rózsaszín darabot visel személyre szabott díszítéssel, a gyártó oldala lefagyott. A Google adatai szerint 4900%-kal ugrott meg az internetes keresés a rózsaszín szóban forgó márka papucsaira, a használt lábbelik piacán pedig 70%-kal drágult a Crocsok átlagára.

crocs papucs
Post Malone és a személyre szabott Crocs papucsa / Fotó: Steve Granitz / WireImage / Crocs

A szakértők szerint az elképesztő keresletnövekedés annak köszönhető, hogy a márka mostanában több Z generációs sztárral és influenszerrel kollaborált. Ehhez jön még az a trend, hogy a fiatalok eleve a kényelmet és a konvenciómentes öltözködési stílust részesítik előnyben, aminek az elmúlt 12 hónap csak kedvezett. A tinik legkedveltebb közösségi felületén, a TikTokon is számos felkapott videóban szerepeltek mostanában Crocs papucsot viselő influenszerek.

Lehagyta a sportcipőket is

A márka papucsainak értékesítési sikere a legtrendibb – és legkényelmesebb – sportcipőkével vetekszik. A kiskereskedelmi árnál drágábban lehet használt darabokhoz jutni, míg egy használt Nike Air Jordant féláron kínálnak a StockX oldalán.

Kapcsolódó cikk

A márka papucsa 2002-ben jelent meg a piacon, először a sportolók és a vitorlázók számára gyártottak kényelmes, strapabíró lábbeliket. 2009-ben megcsapta a céget a csőd szele, majd a 2010-es évek vége felé a popkultúra ikonjaival kezdtek közös kampányba.

Post Malone kanárisárga Crocsját az énekes védjegyévé vált szögesdróttal díszítették, ami már kijelölte a további – és mostanában meglehetősen népszerű – marketingstratégiát: megszólítani a Z generációt. 2020-ban már komolyan számolni kellett a Crocsszal a cipőiparban.

Elsőként a lakásból nehezen kimozduló emberek szerették meg a Crocs papucsokat, majd az olyan foglalkozást végzők, akik sokat állnak vagy mászkálnak – egészségügyisek, éttermi dolgozók –, majd a nyugdíjasok és a kertben játszadozó gyerekek. A változatosság a cég sikerének egyik kulcsa

– nyilatkozta a cég vezérigazgatója, Andrew Rees. Megemlítette, hogy az idei első negyedévi eladások 64%-kal emelkedtek az előző év hasonló időszakához képest. Az adózás előtti eredményük még ennél is látványosabban nőtt: közel 123 millió dollár a tavalyi 18,7 millióhoz képest.

Egy Posh Spice fel nem venne Crocs-ot

Ugyanakkor az egykori Spice Girls tag, Victoria Beckham divattervező úgy nyilatkozott Justin Bieber orgonalila papucsát látván, hogy inkább meghalna, mintsem felvegyen egy ilyen papucsot.

Maya Rudolph komika viszont revideálta nézeteit: Jimmy Kimmel műsorában arról beszélt, hogy a 2006-os Hülyék paradicsoma című filmben, amely azt mutatja be, hogyan butul el az emberiség 500 év múlva, mindenki a szóban forgó márka papucsát viseli. Akkor úgy vélte, hogy ez a hülyék papucsa. Azóta viszont több párra is szert tett.

Idiocracy - Trailer

Idiocracy Movie Trailer(auch in Deutsch hier http://youtu.be/km5NHzoPf9U oder http://filmtik.eu/2014/04/09/idiocracy-komodie/Idiocracy is a 2006 comedic film...

Az eddigi legjelentősebb popkulturális sikerét is idén érte el a cég: Questlove az Oscar-gála vörös szőnyegén képviselte a márkát. Az aranyszínű papucs a zenész sztájlisztja szerint az afroamerikaiak kreativitásának gazdagságát jelképezi. Ráadásul a papucs felülete igazi önkifejezésre ad módot. A márka papucsainak egyedivé tételéhez már több neves márka is asszisztált, többek közt a KFC vagy a Balenciaga.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet