Az Örök tél című film főszerepéért Nemzetközi Emmy-díjra jelölték Gera Marina magyar színésznőt, míg Bergendy Péter Trezor című filmje a legjobb tévéfilm / minisorozat kategóriájában kapott jelölést. Ezt a Szupermodern Filmstúdió közölte az MTI-vel csütörtökön.
A közlemény szerint a Nemzetközi Emmy-díj történetében ezek az első magyar jelölések. Idén, 2019-ben 11 kategóriában 21 országból 44 jelölt versenyez a rangos elismerésekért, minden kategóriában négy versenyzőt jelöltek.
Az Örök tél és a Trezor forgatókönyvírója egyaránt Köbli Norbert. Mindkét filmet a Szupermodern Filmstúdió gyártotta, az Örök tél című film a Gulág Emlékbizottságtól, a Trezor a Magyar Média Mecenatúra Programból kapott támogatást.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Óriási elismerés ez az alkotóknak, a magyar filmnek és a Mecenatúra Programnak egyaránt[/perfectpullquote]
– idézi a közlemény Kollarik Tamást, a Magyar Mecenatúra Program vezetőjét, az NMHH Médiatanács tagját.
Ők a legjobb magyar operatőrök – Az Örök tél operatőre, Nagy András kapta a nagydíjat
Lehr Juhász Péter nyerte el az 50.000 USD értékű Sparks Kft – Panavision filmes kameracsomagot, a Magyar Filmlabor 1 millió forint értékű laborszolgáltatását. Sőt, az NMHH is őt díjazta az általa felajánlott bruttó 100 ezer forint pénzjutalommal. Vagyóczky Tibor, Gyurikó László és Pap Ferenc életműdíjban részesült.
A Nemzetközi Emmy-díjjal az Egyesült Államok területén kívül vetített legjobb televíziós produkciókat ismerik el. A díjakat először 1973-ben adta át a Nemzetközi Televíziós Művészetek és Tudományok Akadémiája (IATAS), idézte fel az MTI.
Anger Zsolt valami piszkosba keveredik az új ’56-os filmben
A vizsga után a rendező újra összeállt Köbli Norbert forgatókönyvíróval. A két filmes legújabb munkája, a Trezor című történelmi thriller is ugyanabba az érába repít: a tévéfilm 1956 novemberében, napokkal a szabadságharc bukása után játszódik.
Az idei díjakat nagyszabású gála keretében november 25-én adják át New Yorkban.
Szász Attila rendező: „A titok és a félelem mindig egy jó utazás”
Csak a keretek változtak, mivel korábbi filmjeinket is mozis gondolkodással készítettük, mozis élményt szerettünk volna nyújtani. Az első két film jóval alacsonyabb költségvetésből készült. Az első jelentősebb léptékváltásunk az volt, ami nagyságrendekkel nagyobb költségvetésből készült. Az esetében pedig az volt a különbség, hogy már biztosak lehettünk benne, moziban fog debütálni, hiszen a Filmalap támogatta.
A jelöltek teljes listája ide kattintva érhető el.