A spiritualitás mankóul szolgálhat az olyan nehézkes, mentális egészséget leterhelő időkben, mint amilyenben napjainkban is élünk. Ez sokaknak csak rövidebb időszakokat jelent, de vannak olyanok is, akik a vallásra egy élethosszig tartó lelki egyensúlyt megteremtő eszközként tekintenek. Nem kivétel ez alól Genesis Tramaine, brooklyni festőművész sem.
Szokatlan formák, eldolgozatlan ecsetvonások
Mély, egymástól elütő színek, eldolgozatlan ecsetvonások, lecsöpögő festékcseppek, eltévesztett helyre illesztett testrészek, és az ezek mögött rejtőző emóciók egész skálája fedezhető fel a brooklyni festőművész, Genesis Tramaine alkotásain.
Ez a fajta elrendezési- és kidolgozási módszer mégsem sokkoló, legfeljebb némi kényelmetlenséget érezhetünk, amikor a nem egyértelműen felismerhető ábrázolásokra tekintünk. Érdekes, hogy ezek mögött a szokatlan formák mögött valójában történetek, érzelmek és megannyi gondolat lapul, méghozzá nem is akárkivel, Krisztussal kapcsolatban. Genesis Tramaine szerint – aki maga is a baptista egyház tagja – fontos realizálni, hogy mind meg vagyunk hívva a vallási életbe, de ennek az üzenetnek a közvetítéséhez olyan narrációra van szükség, aminek befogadásakor kissé feszengeni kezdünk.
Az i-D Vice-nak adott interjújában azonban részletesen is kitért festmények keletkezésének körülményeire, és tekintve hogy absztrakt alkotásokról van szó, adott némi segítséget is a befogadók számára, milyen formák rejtőznek pontosan az ecsetvonások mögött.
Emma Talbot nyerte az idei Max Mara-díjat, aki újragondolta Klimt munkáit
A May Mara művészeti díjat 2005 óta ítélik oda olyan művészeknek, akik egyedi és formabontó munkájukat még nem tudták nagyközönség elé terjeszteni. Az idei, nyolcadik díjnyertes alkotó Emma Talbot, aki Allison Katz, Katie Schwab, Tai Shani és Hanna Tuulikki művészekkel vette fel a versenyt.
A Nana példázata című festményen például Genesis Tramaine nagymamája fedezhető fel, aki igazán megtanította őt az életre és a vele megtörtént események befogadására. A számtalan kedves példázat, olvasmány és életbeli lecke némiképp hasonlít Krisztus tanításainak fontosságára. Nem véletlen tehát, hogy Tramaine Jézus arcát látta meg nagyanyja ráncai mögött.
On Sunday, November 17, 2019 | 3pm – 5pm the Richard Beavers Gallery presents “Conversations in the Gallery” with celebrated Brooklyn native and evangelist artist, Genesis Tramaine | @genesistramaine as our featured guest in conversation with recent Sotheby’s Institute of Art graduate | @sothebysinstitute Jeremiah Ojo | @howtallareyou . Right in our own backyards of Bedford-Stuyvesant, East New York, Flatbush, and many more neighborhoods of Brooklyn, we are witnessing a groundswell of contemporary artists and intellectuals whose work is carving an important place in our history books. Their contributions to our national discourse should be highlighted now, while they are still residents! . The goal is to create and promote a solid calendar of influential artists and intellectuals in Brooklyn who align with our mission of sparking thoughtful conversations around art, literature, fashion, lifestyle and culture. . Photo Credit: Keenon Perry | @kpegs Media Sponsor: @bk_reader . * No Reserved Seating. First Come, First Seated.* . #conversationsinthegallery #richardbeaversgallery #bkreader #genesistramaine #hebrewboysportalsoffaith
No Description
A festményével többek között szeretné meghívni az embereket a spiritualitás világába is. Annak ellenére, hogy pontosan tudja, sokan már Krisztus nevének hallatán is kifordulnak a helyiségből, Tramaine szerint mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy a vallási életbe való meghívót elfogadja-e vagy sem.
Bármiképp
Az említett festményen megjelenített nagymama tanította meg Tramaine-t imádkozni, de a Biblia is így került a kezébe.
Elmondása szerint nem mindennel értett egyet, mi több annak ellenére, hogy a neve teremtést, genezist jelent, a Teremtések könyvével mindig is meggyűlt a baja. Ezeket az egyetértéseket és ellentmondásokat a művészetében élte ki, örökítette meg.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A Bibliát mindenkinek el kellene olvasni, nem is feltétlenül a vallásosság miatt. A Szent Könyv egy kulcs a kulturális és történelmi élethez. És, ha képes vagy egy ilyen perspektívából tekinteni a leírtakra, akkor a könyvben is egyre több olyan dologról olvashatsz, ami más megvilágításba helyezi a jelen történéseit[/perfectpullquote]
– mondja Genesis Tramaine. A munkakörülményekkel kapcsolatban a festő elárulta azt is, hogy nincs megszokott vagy jól bevált alkotói rutinja. Egyszerűen hagyja, hogy a körülmények határozzák meg és töltsék meg inspirációval. “A munkám egy fizikai manifesztáció. Ennek kifejezésre pedig olyan eszközöket alkalmazok, amit éppen az Úr ad a kezembe abban a pillanatban: festék, ecset vagy szike. Akár a kezemmel, a lábammal vagy a térdemmel. Olyan ez, mint egy tánc vagy egy gospel ének kinyilatkoztatása” – meséli Tramaine.
A kreativitás segíthet elviselni a karantént, tippek a művészektől
A koronavírus-járvány miatt számos múzeum és galéria zárta be kapuit bizonytalan időre. Ezért elindult az online múzeumlátogatások lehetősége, amelyhez olyan intézmények csatlakoztak, mint a New York-i MoMA , a londoni National Portrait Gallery és a V&A is. Nem csak a nagyobb intézmények, de egyes művészek is egyedi ötletekkel állnak elő a járvány idején.
A művész elsősorban színes bőrű emberek arcait és testrészeit viszi vászonra. De ez csak az ő narratívájára utal, nem pedig arra, hogy csak egy bizonyos közönségnek szólnak az alkotások. Tramaine azt is elárulta, hogy a sajátos ábrázolásmód egy szankciókkal teli egyházban talán nem állná meg a helyét. Viszont hangsúlyozta, nem is ez a lényeg. A vallás, a spiritualitás – legyen szó bármilyen közösségről – egyik legfontosabb tényezője, hogy bármiképp értelmezhető, megélhető és kifejezhető.