Nem egyszerű művészként élni manapság, és a galériák sincsenek könnyű helyzetben. A hatalmas piacon nehéz érvényesülni. Most azonban lehet, megtalálták a megoldást.
Joe Kennedy, a Unit London galéria társalapítója szerint a kulcs az elköteleződés. A 21. század fogyasztóőrült embere már nem feltétlenül a hagyományos módon közelít a művészetekhez, így az ahhoz tartozó piachoz sem. Kennedy példaként olyan alkalmazásokat említett, mint a Spotify, az Uber vagy a Tinder. Mi a közös bennük? Ezek a platformok feltesznek egy fontos kérdést a felhasználónak: „Mit szeretnél?”
A galéria vezetője azt tanácsolja az egyes kiállítóknak: ha nem szeretnének kiszorulni a piacról, érdemes a fent említett alkalmazások stratégiáját követni. Ami azt illeti, ez megzavarhatja a hagyományos művészeti kereskedőket, de mint hatékony marketingeszköz, nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Néhány példa is felhozható az elmélet sikerességének bizonyítására. Például a 2017-es Salvator Mundi-aukció, amely sokkal inkább az emberekre koncentrált, semmint magára a festményre.
Mindössze azért, mert az aukciót megelőzte egy videó-kampány.
Megelevenedő művészettörténet: Ezeket a kiállításokat ne hagyjátok ki 2019-ben!
Éppen száz esztendeje, 1919-ben kezdődött Weimarban Walter Gropius vezetésével a Bauhaus iskola működése. Létrejöttének fő hajtóereje az élet és művészet viszonyának újrafogalmazására irányuló késztetés volt. A modern társadalom igényeinek figyelembevételével, a technika vívmányainak felhasználásával megalkotott építészeti és designkultúra létrehozását tűzte ki célul. A Bauhaus alapítására emlékező nemzetközi eseménysorozathoz kapcsolódik a Ludwig Múzeum kiállítása is.
Természetesen Kennedy ötlete sem megoldás mindenre, főleg egy olyan társadalomban, ahol Trump és a Brexit megtölti a hírportálokat. Ezért reménykedünk abban, a művészeti világ szereplői találnak egy harmadik utat, ahol a szakértelem és az elkötelezettség nem zárják ki egymást. Kennedy elgondolása nem kedvez a hagyományőrzésnek, de attól még ebben élünk.