Keith Sonnier kulcsszerepet játszott az 1960-as évek posztminimalista New York-i művészeti életben. Az alkotó munkái a Dia Beacon kiállításán megtekinthetők.
Munkái tovább élnek
A Dia Art Alapítvány a július 18-án, 78 éves korában meghalt Keith Sonnier művész nagyszabású bemutatójára ad lehetőséget a New York-i Dia Beacon kiállítóterében. Sonnier az általa alkotott szobraival és a neoncsövekkel kapcsolatos újításaival vált ismertté, amelyek segítségével lehetővé tette a “térben való rajzolást”.
A Dia Art Alapítvány nemrégiben Keith Sonnier öt művét vásárolta meg készülő gyűjteményükhöz, mely bemutatására 2022 tavaszán kerül sor. Ezek között szerepel a Floked Wall (1969), az In Between (1968), de a szobaméretű, fekete és neon, villogó fényekkel felszerelt üveginstallációja is, írja a The Art Newspaper.
Határ a neonos ég
Keith Sonnier 1941-ben született a Louisiana-i Mamou-ban. Apja fémáruházban való munkája és édesanyja virágkereskedő karrierje egészen korán a dekoratív ipari kivitelezések felé fordította érdeklődését.
Meghalt Viktor Csizsikov képzőművész, a Misa mackó megteremtője
A rajzoló a Malis és a Gyetszkaja Lityeratura gyerekkönyvkiadó, valamint a Murzilka, a Veszjolije Kartyinki és más gyereklapok illusztrátora, az Oroszország Népművésze cím birtokosa volt. Misa volt a nemzetközi sportesemények első üzletileg sikeres kabalafigurája, alakja számos szuveníren, postai bélyegen és rajzfilmekben is szerepelt.
1963-ban diplomázott a University of Southwestern Louisiana intézményében, majd doktori fokozatot szerzett képzőművészetből. A ’60-as és ’70-es évek során – melynek nosztalgikus pillanatait Sergio Purtell örökítette meg – a feltörekvő művészeti irányzatok középpontjában állt, posztminimalista szobrász karrierje pedig lehetőségek egész távlatát térképezte fel előtte.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””] Olyan művészetet hoztunk létre, ami szembement azokkal a tradicionális elképzelésekkel, melyek meghatározták, hogy mi a művészet. Olyan anyagokat választottunk, amik nem számítottak “magas művészetnek”. Nem dolgoztunk bronzzal, de még festékkel sem. Olyan matériákkal alkottunk, amik korábban nem voltak a művészet kiegészítői. Tudatosan úgy választottuk őket, hogy valamilyen érzést ébresszenek [/perfectpullquote]
– mondta Keith Sonnier egy 2008-as interjújában. A művész azonban elsősorban a neoncsövek által létrehozott, olykor monumentális méreteket öltött alkotásaival tűnt ki. Fali szobrokat készített izzó fények és szövetdarabok segítségével. Később az izzók szabványra tervezett méreteiből adódó korlátolt lehetőségek folytán a neoncsövekkel kezdett el kísérletezni.