A járvány megpiszkálta a tőzsdei árfolyamokat. Ezt pedig az segítette elő, hogy a félelem és elzártság hatást gyakorol arra, hogyan kapcsolódunk ki.
Koronavírus: Baj van
Decemberben azonosítottak egy új vírust, ami a kínai Vuhanból terjedt el. A város lakossága nagyobb, mint Magyarországé: 11 millió fő. A kórokozót eddig 18 országban azonosították. A fertőzöttek száma 11940, a halálos áldozatoké pedig 259. A szövődmények a legtöbbször vírusos tüdőgyulladáshoz vezetnek.
A WHO január harmincadikán nemzetközi vészhelyzetet hirdetett. Ez korábban ötször történt meg. Például a 2009-es sertésinfluenza, vagy a 2016-os zikavírus miatt. Az elmúlt hónapban sokakat aggasztó koronavírus különös szórakozási formákat termel ki.
Még a zápor is a Netflixnek dolgozik
Egy Plague Inc. nevű járványszimulátorral például rengetegen kezdtek el játszani. A fejlesztők is arra panaszkodnak, hogy a szervereik nem bírják a felhasználók okozta terhelést.
A Netflix részvényei 10 százaléknyit ugrottak két nap alatt. Ez jórészt azért következett be, mert sokan arra spekuláltak, hogy a vírus miatt karanténba kerülő kínaiaknak muszáj lesz valamivel elütni az idejüket. Ha valaki egyedül él, még inkább rákényszerülhet az unaloműzésre.
Egy hónap ingyenes a szolgáltatónál. Ennek ellenére minden esély adott, hogy a járvány lecsengése után maradjanak az új felhasználók. A Netflix leginkább arról ismert, hogy tudatosan rájátszik arra a sorozatnézési szokásra, amit idehaza „darálásként” emlegetünk. Ez mondjuk egy tíz részes sorozat szünet nélküli végignézését jelenti. Ezért a szolgáltató nem részenként sugározza a sorozatait, hanem egyszerre pakolja ki az évadokat.
A Brazíliában utasították a Netflixet a meleg Jézus-vígjáték eltávolítására
A Brazíliában utasították a Netflixet a meleg Jézus-vígjáték eltávolítására Krisztus első megkísértése A riói bíróság elfogadta a panaszt, amelyet több millió hithű katolikus tisztességét sértette a The First Temptation of Christ (Krisztus első megkísértése) című film. A brazil bíróság egyenesen istenkáromlónak nevezte a Netflix új komédiáját, amelyben homoszexuális férfiként ábrázolják Jézust, amit ráadásul a karácsonyi időszakban kezdtek promótálni.
A jövő további sikereket hozhat a Netflixnek. Egyik segítője a klímakatasztrófa: a felmelegedés csapadékosabbá tette a Földet, ami miatt többször ragadnak otthonukban az emberek. Így a sorozatokat és filmeket kínáló cégeknek több esélye nyílik új felhasználókra szert tenni.
A másik változás a technológiához kötődik. Ha elterjednek az önvezető autók, akkor a gondtalan utazók a táj helyett kedvenc sorozataikba révedhetnek.