Maurizio Cattelan saját szobráról készített omázs alkotást a híres modell és valóságshow-szereplő, Kendall Jenner fotójából.
Nem az autószerelők szaklapja
Kendall Jenner rövid időn belül kétszer is bekerült a képzőművészeti hírekbe, tudatja az Art News cikke. A múlt héten még arról szóltak a hírek, hogy az ismert modell és valóságshow-sztár egy Los Angeles-i művészeti eseményen járt és vásárolt be, most pedig a Garage magazin címlapjáról köszön vissza.

A kiadvány a címe ellenére nem az autószerelők szaklapja, hanem a Vice csoport félévenként megjelenő, kortárs művészettel és divattal foglalkozó folyóirata.
A címlapsztori érdekessége, hogy nem a divatiparban betöltött szerepe miatt került címlapra, hanem Maurizio Cattelan legújabb alkotásaként. A kép Cattelan híres 2003-as Stephanie című szobrához készült omázs. Az eredeti alkotás Peter Brant műgyűjtő feleségét, Stephanie Seymourt ábrázolja hasonló pózban.

Az a munka, amelyet az alkotó Cattelan csak trófeafeleségként emlegetett, 2010 novemberében 2,4 millió dollárért kelt el egy kortárs aukción. A mostanihoz Campbell Addy készítette a fényképet, amelyen a meztelen Jenner úgy néz ki, mintha egy falra akasztották volna, és a kezeivel takarja a melleit.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Sosem volt kocsim, és most hirtelen egy garázsban találtam magam. Egy olyan garázsban, amely folyamatosan nyitva áll a kísérletezéshez, és ahol csak olyan autók parkolhatnak, amelyek kreatív és innovatív rendszámmal közlekednek. Vigyázat: üdítő, ám egyben a kipufogók miatt mérgező is benne dolgozni[/perfectpullquote]
– írta Cattelan a folyóirat megjelenése kapcsán.
Egy disztópikus kor művésze
A Garage-címlap az első nagyobb Cattelan-alkotás a Comedian, a falra ragasztott banán óta, amely 120 ezer dollárért kelt el tavaly decemberben. A nagy visszhangot kiváltó alkotást végül a bámészkodó tömegek és a gyümölcsöt elfogyasztó performanszművész miatt Cattelan galériája, a Perrotin eltávolította a kiállítótérből. Olyan hatalmas volt ugyanis az érdeklődés, hogy már nem tudták kezelni a tömeget.
A Garage főszerkesztő-helyettese, Mark Guiducci elmondta, hogy utólag visszagondolva, a falra ragaszott banán történetében minden benne van: a fake news-tól a közösségi médiában tapasztalható viralitásig, az intézményekbe vetett bizalom eltűnésétől az egyenlőtlenségekig. Ahogy Jeff Koons a fényes lufiszobrok mestere volt, Maurizio Cattelan, akár tetszik, akár nem, jövőkép nélküli korunk művésze.