A kedvenc, Egy szent szarvas meggyilkolása, A homár. Csak néhány név Yorgos Lanthimos filmjei közül, amelyeken a szintén görög Vasilis Marmatakis együtt dolgozott a háromszoros Oscar-díjra jelölt rendezővel. Merész posztereit látva, van mit tanulni a tervezőtől.
Görögországról a finom ételek és a jó idő mellett most már sok filmrajongónak Yorgos Lanthimos neve is eszébe jut. A világszerte ismert rendező filmjei merész látványvilágukkal és mély mondanivalójukkal vívták ki maguknak a jól megérdemelt jelöléseket. Azonban érdemes említést tenni a filmek posztereiről, amelyek mögött egy szintén görög tervező, Vasilis Marmatakis áll.
A hasonló a hasonlót vonzza, tartja a mondás. Igaz ez Marmatakis és Lanthimos kapcsolatára is. Szerencsés fordulat, hogy ők ketten találkoztak Lanthimos 2009-es Kutyafog (Dogtooth) című filmje kapcsán. Marmatakis szerint azért lehetséges, hogy azóta is együtt dolgoznak, mert elismerik és tisztelik egymás munkáját. Nem mellesleg, esztétikai szempontból is hasonló nézeteket osztanak, amikor formatervezésről van szó.
Egy szent szarvas meggyilkolása: A burzsoázia diszkrét bűnhődése – Kritika
A rendező nemzetközileg a nagy port kavart Kutyafoggal ( Kynodontas, Yorgos Lanthimos, 2009) lett ismert. Legutóbbi filmjében, A homárban ( The Lobster, Yorgos Lanthimos, 2015) már olyan nagy hollywoodi színészekkel dolgozott együtt, mint Rachel Weisz, John C. Reilly, Lea Seydoux vagy legújabb alkotásában is főszerepet kapó Colin Farrell.
Bár Marmatakis Londonban tanult, visszatért Athénba, a nehéz anyagi helyzet ellenére is. Mint mondja, a külvilág szemében talán a görögök kísérletezőnek tűnnek. Holott a filmes cégek nagyon is meggondolják, mire költik a pénzüket, és ez a designra is igaz. A biztosra mennek. A tervező hiába készít elképesztően kreatív posztereket, vannak országok, ahol nem az ő elképzelésivel hirdetik az adott filmet. Marmatakis szerencsére ezt inkább érdekesnek találja, mintsem szomorúnak.