Egy 1997-ben ellopott Gustav Klimt-portré az épület falából került elő, ahol éppen a borostyánokat vagdosta a kertész, írja a Reuters.
Újra felbukkant egy 1997-ben az észak-olaszországi Piancenza egy galáériájából ellopott Gustav Klimt-festmény. Az elmúlt 22 évben senki nem remélte, hogy valaha is előkerül a 60 milliós (19,8 milliárd forint) értékűre becsült Bildnis einer Frau (Egy hölgy arcképe). Az kellett hozzá, hogy a Ricci-Oddi galéria körül dolgozó kertész borostyánokat vagdosson a galéria épületének faláról. A férfi ott talált egy kis fémajtót a falban, ami mögött, egy üregben volt a festmény, fekete szemeteszsákba bugyolálva.
A festményt azonnal átadták a rendőrségnek, és a galéria igazgatója, Massimo Ferrari azóta már azt nyilatkozta, biztos abba, hogy az ellopott, eredeti alkotásról van szó, mert eredetiek a hátoldalon látható bélyegzők és pecsétviasz.
A fetményt ugyanebből a galériából lopták el 22 évvel ezelőtt. Ennek ellenére az kép eredetiségét igazoló vizsgálatok még folynak.
A rendőrség azt akarja kideríteni, vajon a tolvajok szándékosan hagyták-e az üregben a képet, hogy később, amikor a világ egyik leghíresebb műkincsrablásának híre feledésbe merül, érte menjenek.
Úgy tűnik, eddig ismeretlen dombormű került elő, amit Gustav Klimt készített – ContextUs
A magántulajdonban lévő reliefet Selmeczi György belsőépítész, látványtervező fedezte fel másfél évvel ezelőtt egy nagykörúti lakásban, amely korábban zongoraszalonként működött. A kép száz éve ugyanazon a falon lógott – hangsúlyozta Selmeczi György az egyesület keddi közgyűlésén. A kutatását a domborművön olvasható cím alapján indította el.
A festményt 1997. február 22-én lopták el a modern művészeti alkotásokat bemutató Ricci-Oddiból, mikor éppen egy olyan kiállításra készültek, aminek középpontjában éppen ez a festmény állt volna.
Máig nincsenek meg a tettesei minden idők egyik legnagyobb műkincsrablásának
Huszonkilenc éve, 1990. március 18-án történt minden idők egyik legnagyobb műkincsrablása. Ismeretlen tettesek csaknem félmilliárd dollár értékben vittek el festményeket a bostoni Isabella Stewart Gardner Múzeum. Az alkotásokat – köztük Rembrandt és Degas műveit – a mai napig nem találták meg.
Annyit tudni, hogy annak idején a képkeretet az épület tetején hagyták, hogy azt a látszatot keltsék, mintha a világítóablakon át törtek volna be. Az ablak azonban túl szűk volt, hogy a festmény átférjen rajta.