Miután a Versace divatház megvádolta a fast-fashion céget azzal, hogy szándékosan másolja a dizájnjukat, a Fashion Nova most 32-pontban foglalta össze a védekezését, írja a Dazeddigital.
Még 2019 novemberében tört ki a divatháború, amikor is a Versace pert indított a Fashion Nova divatcég ellen. Az olasz divatcég azt állítja, hogy a kaliforniai kereskedőcég szándékosan „koppintotta” a leghíresebb és legjellemzőbb dizájnjaikat – többek között a fekete és arany barokk motívumokat – és a dzsungel mintás ruháikat, amit 2000-ben J.Lo tett népszerűvé. A Fashion Nova válaszként most 32-pontba szedte ellenérveit.
A Fashion Nova egy 25 oldalas ellenkérelmet nyújtott be a kaliforniai szövetségi bíróságra. Vitatják az olasz divatcégnek az adott dizájnra vonatkozó szerzői jogát. Azzal érvelnek, hogy azok nem eredetiek, hiszen általános geometriai mintázatok és figurák, amelyek szabadon felhasználhatóak. Ráadásul széles körben használatos a divat- és ruházati iparban is.
Az új Versace-kampány az internet erejére fókuszál J. Lo-val a főszerepben
Négy hónap telt el Versace milánói SS20 elnevezésű divatbemutatója óta, amikor Jennifer Lopez közel húsz év elteltével ismét magára öltötte azt a híres zöld ruhát, amelyet a 2000-es Grammy-díjátadón viselt, és amely életre hívta a Google képkereső funkcióját. A Wall street pillangói ( Hustlers) színésznője most ismét egy új Versace-kampányban tért vissza.
A vállalat tehát arra a következtetésre jutott, hogy a kérdéses darabokat nem lehet levédeni. Sőt, az olasz divatház további hat, szerzői jogi regisztrációját is törölni kellene, hasonló okok miatt.
Az olasz divatcég álláspontja viszont az, hogy a Fashion Nova összezavarhatja a vásárlókat az olasz divatmárkához hasonló termékeivel, hiszen azt feltételezhetik, hogy kapcsolat van a két márka között.
A Fashion Nova viszont határozottan visszautasítja az olasz divatcég által felhozott vádakat.
Akárhogyan is alakul a per, az ügy rávilágít arra, hogy a másolást végző divatcégeknek szembe kell néznie hasonló vádakkal.