Martin Scorsese, Nicolas Cage, Keira Knightley és még lehetne sorolni. Benedict Evans fotográfus abban a szerencsében részesült, hogy tehetségének köszönhetően a legnagyobb sztárokról készíthet portrékat. Mi a titka? Ezt most ő maga osztja meg.
Bendict Evans első és legfontosabb tulajdonságnak a magabiztosságot tartja. Mint mondja, ha a kamera mögött magabiztos valaki, akkor a portréalany is az is lesz. Ezt úgy kezdi, hogy határozott instrukciókat ad alanyának a fotózás kezdetén, amit csökkent, ahogy haladnak a képekkel.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Gyakran a nem várt reakciókból lesznek a legjobb képek[/perfectpullquote]
– mondja Evans.
Evans Angliában született, de jelenleg Brooklynban él. Rendszeresen publikál olyan nagynevű magazinoknak, mint a The Guardian, a Variety vagy a Wired UK. Számos projectben is részt vett, amelyek közül kiemelkedő a Body Issue, amelyben híres sportolók mutatják meg magukat meztelenül vagy félmeztelenül az ESPN magazinban. Evans 5 tippet osztott meg a portréfotózásról, bár kiemeli: az utánzás a kreativitás halála.
Minden figyelmeddel a témára fókuszálj!
Evans fontosnak tartja, hogy minden erővel az alanyra kell fókuszálni, különben kevésbé fognak megnyílni. Fotózás előtt gyakran kitisztítja a gondolatait, és kizárólag a portréalanyra figyel, így teljesen át tudja adni magát az emberek mozdulatainak.
Légy óvatos az ismerős dolgokkal!
„Néha állok a kamera mögött és azt gondolom, nahát, ez fantasztikus! De utána rájövök, hogy emlékeztet valamire, amit már láttam előtte. Ez nem feltétlenül rossz, de emiatt szoktam Miles Davist játszani fotózás közben. Ő gyakran mondta: fiúk, ne azt játsszátok, ami már létezik. Hanem azt, ami még nem” – magyarázza Evans.
Maradj nyitott a váratlan helyzetekre, mindegy mekkora a nyomás!
Fontos, hogy legyen előre egy terv, de fontosabb, hogy a váratlan helyzetekre is fel legyünk készülve. Evans, aki nagy sztárokkal dolgozik, gyakran 5 percet kap, hogy lencsevégre kapja alanyát.
Nem csak az életüket kockáztatják, hanem lelki egészségüket is – fotósok a háborúban
Aki háborús zónában szeretne képeket készíteni, teljes mellszélességgel el kell köteleznie magát. Ugyanis ez a hivatás nem csak halállal végződhet, hanem olyan pszichikai következményeket is okozhat, amelyek sokszor egy egész életen át megmaradnak. Csak bámuljuk a szörnyűségeket, de abba kevesen gondolnak bele, kik állnak a lencse mögött.
A fotós szerint egyáltalán nem kell kétségbeesni, ha valami váratlan történik, ez akár pluszt is adhat a végeredménynek.
Kerüld a technikai trükköket!
Evans titka, hogy nem keresi a hírnevet, nem szeretne egy valamiről felismerhető lenni. Vannak művészek, akik bizonyos világítást használnak vagy valamilyen technikát, amiről tudjuk, hogy ők azok. Evans az ellenkezőjét szeretné elérni. Számára azok a fotósok jelentik a legnagyobb inspirációt, akik bár első ránézésre azonosíthatók, mégis képesek időről időre megújulni és meglepni az embereket.
Mérd fel, meddig mehetsz a fotóalanyodnál!
Egy-egy fotózáson az alany fizikailag és érzelmileg is sérülhet, ha bizonyos kereteket túllép a fotós. Ez általában a végeredményen is meglátszik. Evans szerint, ha túl messzire megyünk, az tiszteletlenség. Azonban, ha csak egy kicsit lépjük át ezt a határt, és az alanyt éppen csak kimozdítjuk a komfortzónájából, a siker garantáltan nem marad el.