Egy korábban másolatnak vélt négyszáz éves festményről derült ki, hogy valójában eredeti Botticelli. A firenzei mester Madonna-portréját a wales-i Nemzeti Múzeum gyűjteményében sikerült azonosítania a szakértőknek.
A Madonna gyermekével című festmény eredetiségét a BBC Four csatornán futó Nagy-Britannia elveszett mesterművei című művészeti program stábjával dolgozó szakértők igazolták, írja a BBC.
A négyszáz éves festmény a jótékonyságáról ismert néhai Gwendoline Davies műpártoló gyűjteményének darabja volt. A Madonnát ábrázoló képet sokáig rossz Botticelli-másolatnak vélték.
A műsor egyik házigazdája, Bendor Grosvenor elmondta: már akkor megragadta a nőalak arcának különleges szépsége, amikor először meglátta a képet a múzeum raktárában. A mű egyes részei Botticelli híres alkotására, a Vénusz születésére emlékeztették.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Most már meg vagyok győződve arról, hogy Botticelli fontos szerepet játszott a festmény születésében, és nagyon örülök, hogy ezt a képet a közönség is megtekintheti egy kiállításon[/perfectpullquote]
– mondta Davies.
Raffaello vagy sem? Valaki 400 milliót fizetett a festményért
Egy Madonnát a gyermekkel ábrázoló, „ stílusához közel álló” festmény kelt el 1,27 millió euróért (~400 millió forint) a bécsi Dorotheum aukciósházban. A végösszeg a kikiáltási ár több mint háromszorosáig kúszott fel, miután egy híres olasz művészettörténész azt vélelmezte, hogy Raffaello és követői alkotásáról van szó.
A festményt Davis adományozta a cardiffi Nemzeti Múzeumnak. Bár a műgyűjtő mindig is hitt benne, hogy eredeti Botticelli, eddig úgy vélték, hogy tévedett.
A szakértők elemzése, egyebek mellett a mű alsó rétegeit feltáró infravörös technikával készült fotók viszont kimutatták a firenzei mester műtermének jellemzőit.
Kiderült, hogy nem másolat volt a Gránátalmás Madonna, hanem Boticelli, az olasz reneszánsz mester eredetije
A festményről korábban úgy vélték, hogy az Sandro Botticelli 1487-ben készült Gránátalmás Madonná jának egy későbbi másolata. Ám a restauráláskor kiderült, hogy a kép valójában a mester 15. századi firenzei műhelyében született. Az örökségvédelmi szervezet restaurátorai a Viktória és Albert Múzeum és a brit Nemzeti Galéria szakértőivel is konzultáltak, akik szintén megerősítették a festmény eredetét – írta a .
Kiderült, hogy szinte bizonyosan Botticelli dolgozott a képen.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A festmény már galériánkban látható, és reméljük, csapatostul jönnek a rajongók, hogy gyönyörködjenek a mesterműben[/perfectpullquote]
– fogalmazott Adam Webster, a múzeum vezető restaurátora.