Ugyan nemrég bukott el egy pert az Origo az RTL Klubbal szemben, ám most újra felkészülhet egy újabbra a TV2-vel karöltve.
A KESMA alá tartozó Origo a hétvégén publikált egy cikket, amelyben az RTL Klubot próbálta lejáratni. A Media1-nek adott interjújában Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója elmondta, a jogászai minden lehetséges jogi lépést meg fognak tenni a vasárnap az Origón az RTL-ről közölt lejárató jellegű írás közlő médiummal szemben.
Ráadásul nem ez az első, hiszen már korábban pert veszített az Origo az RTL Klubban szemben, ám Vidus elmondása szerint a helyreigazítást azóta sem publikálták. A szóban forgó cikk azt taglalja, hogy hatalmasat bukott az RTL Klub (ez a címe is a cikknek).
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Egészen pontosan 3,8 milliárd mínuszban zárták a 2018-as évet az M-RTL Zrt.-nél, holott egy évvel korábban még 1,2 milliárd nyereséget jelentettek. Ennek hátterében több ok is állhat, a legnyilvánvalóbb az, hogy 2018-ban sorra buktak meg az RTL-es műsorok[/perfectpullquote]
– írja a lap.
Teljesen felszámolhatják a már most is központosított, kormányközelbe került megyei lapokat
A már eddig is központosított megyei lapokat felszámolhatják, mondta több érintett lap munkatársa és vezetője is a Népszavá nak. A lapnak az egyik alkalmazott elpanaszolta, hogy amikor az egyik női mosdóban elromlott a villany, ki kellett volna hívni egy szerelőt. A lapvezetés viszont nem tett semmit napokig, mert még nem kapták meg “fentről” a hozzájárulást.
Érdekességképp jegyeznénk meg, hogy három nappal íródott a cikk, miután megírtuk, hogy több népszerű műsoruk fennmaradása került veszélybe egy kormányhatározat miatt. A vasárnap megjelent cikket órákon belül átvette a TV2, majd a 888, a Ripost, a HírTV és köztévé is.
Ebben többek közt olyan állításokat írnak, hogy az RTL az adózással trükközik, hogy “egyre többször” buknak meg az RTL műsorai, annak ellenére, hogy a vállalat üzleti jelentéséből, a Nielsen Közönségmérés adatai alapján is kiderül, az RTL továbbra is piacvezető főműsoridőben – emlékeztet a Media1.