Maurizio Cattelan saját szobráról készített omázs alkotást a híres modell és valóságshow-szereplő, Kendall Jenner fotójából.
Nem az autószerelők szaklapja
Kendall Jenner rövid időn belül kétszer is bekerült a képzőművészeti hírekbe, tudatja az Art News cikke. A múlt héten még arról szóltak a hírek, hogy az ismert modell és valóságshow-sztár egy Los Angeles-i művészeti eseményen járt és vásárolt be, most pedig a Garage magazin címlapjáról köszön vissza.
A kiadvány a címe ellenére nem az autószerelők szaklapja, hanem a Vice csoport félévenként megjelenő, kortárs művészettel és divattal foglalkozó folyóirata.
Az új Versace-kampány az internet erejére fókuszál J. Lo-val a főszerepben
Négy hónap telt el Versace milánói SS20 elnevezésű divatbemutatója óta, amikor Jennifer Lopez közel húsz év elteltével ismét magára öltötte azt a híres zöld ruhát, amelyet a 2000-es Grammy-díjátadón viselt, és amely életre hívta a Google képkereső funkcióját. A Wall street pillangói ( Hustlers) színésznője most ismét egy új Versace-kampányban tért vissza.
A címlapsztori érdekessége, hogy nem a divatiparban betöltött szerepe miatt került címlapra, hanem Maurizio Cattelan legújabb alkotásaként. A kép Cattelan híres 2003-as Stephanie című szobrához készült omázs. Az eredeti alkotás Peter Brant műgyűjtő feleségét, Stephanie Seymourt ábrázolja hasonló pózban.
Az a munka, amelyet az alkotó Cattelan csak trófeafeleségként emlegetett, 2010 novemberében 2,4 millió dollárért kelt el egy kortárs aukción. A mostanihoz Campbell Addy készítette a fényképet, amelyen a meztelen Jenner úgy néz ki, mintha egy falra akasztották volna, és a kezeivel takarja a melleit.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Sosem volt kocsim, és most hirtelen egy garázsban találtam magam. Egy olyan garázsban, amely folyamatosan nyitva áll a kísérletezéshez, és ahol csak olyan autók parkolhatnak, amelyek kreatív és innovatív rendszámmal közlekednek. Vigyázat: üdítő, ám egyben a kipufogók miatt mérgező is benne dolgozni[/perfectpullquote]
– írta Cattelan a folyóirat megjelenése kapcsán.
Egy disztópikus kor művésze
A Garage-címlap az első nagyobb Cattelan-alkotás a Comedian, a falra ragasztott banán óta, amely 120 ezer dollárért kelt el tavaly decemberben. A nagy visszhangot kiváltó alkotást végül a bámészkodó tömegek és a gyümölcsöt elfogyasztó performanszművész miatt Cattelan galériája, a Perrotin eltávolította a kiállítótérből. Olyan hatalmas volt ugyanis az érdeklődés, hogy már nem tudták kezelni a tömeget.
Ez a falra ragasztott banán 36 millió forintért kelt el az Art Basel Miamin
Maurizio Cattelannak eddig is elég vad ötletei voltak, de most szintet lépett az olasz művész. Az éppen Miamiban zajló Art Basel kiállítás részeként banánokat – mármint a boltban kapható déli gyümölcs gyorsan pöttyösödő darabjait – szigszalagozta a falra, az így műalkotássá nemesült gyümölcsöket pedig aztán több tízezer dollárért kínálja vételre.
A Garage főszerkesztő-helyettese, Mark Guiducci elmondta, hogy utólag visszagondolva, a falra ragaszott banán történetében minden benne van: a fake news-tól a közösségi médiában tapasztalható viralitásig, az intézményekbe vetett bizalom eltűnésétől az egyenlőtlenségekig. Ahogy Jeff Koons a fényes lufiszobrok mestere volt, Maurizio Cattelan, akár tetszik, akár nem, jövőkép nélküli korunk művésze.